Tuesday, February 8, 2011

teringat

Semalam saya ziarah blg rakan. Entry rakan kali ini mengenai ank angkatnya. Rasa tersentuh juga kerana cerita ini mengingatkan saya pd seorng anak...
anak angkat sya....


Suatu ketika dulu. Dia  dtg  ke sini utk belajar . 


Anak ini adalah anak ribena pintar, Sekali pandang macam ketua drjh apb bercakap dan bermain ngan anak2 di sini lalu ibu memberi penghargaan pada dia jadi role model...


Suatu hari, ketika cuti CNY..ibu berkesempatan membawa dia blik ke kg dan ke tepi pantai. Waktu itu cuaca kurang elok. musim hujan..


Anak2 saya bemain air sampai basah-basah. Sesekali diberi kebebasan macam tak pernah jumpa air. …Main sakan sepuas2 hati di tepi pantai....

Dia still ok..mengurus dirinya dgn baik ketika itu....berdikari..




Entah kenapa tetiba teringat ..

Klu terbaca blog ibu..Ingin bertanya, apa khabar  skrg…Yg pasti imej  kanak2 ribena dah hilang ditelan dek waktu...

Tentu sudah dewasa…

Bertahun2  dh tak bertemu…

Didoakan  agar terus cemerlang  menjalani kehidupan bahagia....


34 comments:

SUZIE APAI said...

hati seorg ibu pasti tersentuh..pengasuh ank sy selalu tepun tanye perkembagan ank2....wlu dh tak jaga sekrg...

***kak, i need your experience & sharing about child..terjah kt blog sy.."duit tu magik"

sal said...

Assalamualaikum SUZIE

InsyaALLAH... Nanti sya ke sana..

Rinna said...

Mesti rindukan.. dah lama tak jumpa..

sal said...

RINNA,
rasa juga..

Kak Rosaliza said...

assalam...best kan kalo dapat jumpa semula..tgk semua dh besar panjang

.::sz::. said...

dah berapa tahun tak berhubung kak?

kak Erna said...

as salam sal..sayangkan..macam mana boleh terputus hubungan..

ibuintan said...

salam sal..

mesti rindu kan walaupun anak angkat, cubalah hubungi kembali

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Biasalah sal ngan budak mesti rindu bila teringat keletah dan kerenah dia.cubalah hubungi kalau rindu.

CGG said...

tentu da dewasa..

moga dia jadi insan yang berguna tuk agam, bangsa dan negara:)ma,

Zaitun said...

Walau bukan anak kandung,sayangnya tetap tak berbelah bagi kan.

InsyaAllah bila masa mengizinkan tetap bersua.

ainnoraini said...

insya allah kalau ade rezeki jumpa la nnt tu...

mesti dah besar dia kannnn...

Norhafiza said...

No doakan..insyALLAH ada rezki, panjang umo moga2 ALLAH SWT ketemukan ngan kakSal..

cikceriacorner said...

kecik mesti da jadik besau...heheheh

insyaallah kak,pasti akan berjumpe jua..:)

nba-Nur said...

Aduh entri akak ni mengingatkan saya pada seseorang.. :(

anie,Nagoya said...

uuwwaaa.....ingat kat mak, abah kat mesia.

ati tgh sedih gan hal anak2.insyallah...dgn ceria kita hadapinya (^_^)

Yan said...

kena jejak kasih tu kak..

Pn Kartini said...

Salam:)
MOga akak sihat2 di sana:)

Tika rasa rindu
Pastinya kenangan datang menerjah
di benak fikiran...
Lantas,
Hanya iringan doa..
Moga kebahagiaan tetap bersama.....:)

misza said...

boleh buat jejak kasih kat fb.
walau tak dapat nak peluk cium
macam dulu tapi boleh chat online. :)

sal said...

rosaliza..
terima kasih atas nasihat

sal said...

SZ..
Adalah beberapa taun.

sal said...

KAK ERNA...
HUhu sebuk sendiri..

sal said...

IBU INTAN..
teringatkan anak2..
dulu kiut miut...skrg dah besar..

sal said...

cik INA..
Mekasih memberi cadangan..

sal said...

CGG..
InsyaAllah , moga anak2 menjadi manusia yg berguna kepada keluarga, bangsa dan negara..ameen

sal said...

ZAITON..
Terima kasih memberi kata2 semangat..

sal said...

AINNORAINI..
insyaAllah..
JIKA ada rezki akan berjumpa kembali ..

sal said...

NORHAFIZA..
Terima kasih atas doa dan harapan..

sal said...

cikCERIA..
Terimakasih kerana memberi sedikit kata2 motivasi

sal said...

NUR..
huhu...moga2 dia bahagia..

sal said...

ANIE..
Moga keluarga kat msia sentiasa sihat sejahtera..

sal said...

YAN..
Jejak kasih?
huhu..

sal said...

PN KARTINIE..
Trimakasih di atas doa dan harapan..

sal said...

MISZA..
terima kasih atas keprihatinan..sudi mencoret sesuatu di entry ini

Post a Comment