Friday, February 11, 2011

kehidupan ini

kehidupan ini tidak pun kekal..
cuma boleh bertahan.....
pancaindera yg berharga ini ..
dibekalkan  berupa  hadiah sementara...
moga semua anugerah ini...
dijaga dan dimanfaatkan untuk membawa keharmonian....
pd kita semua, insyaAllah..


halalkan kegunaan akal, hati dan lidah
pd perkara2 yg  membawa kesucian


moga penulisan kita menjadi wadah 
untuk meningkatkan nilai diri dan ilmu.

ukhuwah  kita 
kekal dengan  budaya sendri
hidup dengan jati diri...


walaupun dunia terus maju
menempuh  maya tanpa sempadan
kita terus begini
punya ciri2 budaya sendiri
yang tidak dicemari..

31 comments:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Ada kebenaran apa yang sal kata. Biarpun dunia terus maju, budaya sendiri jangan dilupai, kerana budaya tu, kita dianggap unik dipersada dunia.

ibuintan said...

tiada yang kekal semuanya hanya sementara, seharusnya kemajuan dunia masa kini tidak meruntuhkan nilai bangsa kita

kak Erna said...

sal..memang begitu la..putaran hidup kita..tiada yang kekal..hanya masa nya aje tidak tahu bila..

kasihredha said...

biar le apa yg kita tulis ( di blog) menjadi manafaat buat semua...menjadi ilmu yg mgalir terus...buat bekalan kita nanti.
Kekadang ada juga terlalai & terlupakan...harap saling ingat mengingat...TQ kak

sal said...

Assalmualaikum INA

Sya suka dgn word INA
' Biarpun dunia terus maju, budaya sendiri jangan dilupai, kerana budaya tu, kita dianggap unik dipersada dunia'.

Mekasih INA...

sal said...

Assalmualaikum IBU INTAN..

Cantik word IBU INTAN..

tiada yang kekal semuanya hanya sementara, seharusnya kemajuan dunia masa kini tidak meruntuhkan nilai bangsa kita..

mOGA MENJADI pendorong..mekasih..

sal said...

Assalmualaikum KAK ERNA..

'memang begitu la..putaran hidup kita..tiada yang kekAL'

Terpesona dengan perkataan ini...kita saling bertegur2 yee kak erna..kalau daku tersalah arah tolong betul2kan dan ingat2kn...

sal said...

Assalmualaikum KASIHREDHA..

'biar le apa yg kita tulis ( di blog) menjadi manafaat buat semua...menjadi ilmu yg mgalir terus...buat bekalan kita nanti'.

Terpikat ngan kata2 ini..
namun sesekali terleka.. olong ingat2 yee

Pn Kartini said...

Salam my dear sis..Kak Sal:)

Hanya Dia yang kekal selamanya...
Untuk semua hambaNya
Yang bersifat sementara..
Pasti akan tiba masa menemui noktahnya
untuk ke alam sana...
kerna itulah ...
ketentuan Ilahi

:)
MOga akak sihat di sana dan ceria2 selalu...:)

Ati Masrif said...

bila dah jadi sesuatu ...
barulah kita benar2 menghargai
sebuah kehidupan...

terima kasih banyak2 ye kak sal
sayanggg salsuaria!!

Mr.Boink Monzster said...

jangan dipersoalkan tentang kekelan itu..
marilah kita maju tanpa ragu untuk mengejar keindahan hidup diakhirat kelah..
http://boinkmonzster.blogspot.com/

sal said...

Assalamualaikum TINIE

YA..hanya Dia yg kekal abadi..
Dan...
kita hambanya
bergantung kpd takdir diberi..
mengharapkan cerah mentari..
terus bersinar..
di dunia dan di sana nanti..
ameen

sal said...

Assalamualaikum ATI..

Kita sama-sama ingat mengingat, as kita sebgi muslim..klu sya terleka pula..mohon ingat2kan

sal said...

MR BOINK..
Tq atas nasihat anda..moga bermanfaat..

sayangsayangibu said...

salam ibu suria
kadang sya pun takut 'terleka'

sal said...

SAYANG SAYANG IBU..

Sentiasa momohon rahmat dan hidayahnya..
terleka-leka...biasalah..namanya pun manusia..
moga masih terkawal..huhu

ieda said...

suke baca .. penuh makna :))

Norhafiza said...

betul tu kakSal...gunakalah ia sebaik mungkin sementara dipinjam...

sal said...

THNKS IEDA..

Lama tak dengar berita..harap ok je..

sal said...

NORHAFIZA..

MOGA semua anggota dan pancaindera baik2 belaka..hingga akhir hayat..

ainnoraini said...

tq..sudi kongsi n3 ni...saye suke bacenye...

tiada yg kekal kat dunia ni....kite pun dah semakin tua...sampai mase akan pergi jugak meninggalkan dunia ni...

Nek Cun said...

Salam Sal, eloklah kita berpesan-pesan walaupun hanya sebaris ayat... mungkin ayat yang sebaris itu jugalah yang akan menghindarkan kita dari api neraka...

Rinna said...

Gunakan apa yg dikurniakan Allah dengan sebaiknya..kan.. Moga diberkati olehnya.. :)

anie,Nagoya said...

sekom.

dtg bawakan salji ni.kita dah siap bekukan..tak cair.salji baik punya.ihiiii....

amat pesanan yg bgus.lagi2 tuk kita ni.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

As Salam Kak Sal,

salam kenal.

terima kasih kerana berkongsi.

sal said...

Assalamualaikum NEK CUN..
YA betul nek cun, berpesan2 dan beringat2 terutamanya mengingatkan untuk diri sendiri..
moga sejahtera hidup di dunia dan akhirat..

sal said...

Assalamualaikum RINNA...
Setiap pancaindera sgt berharga dan dijaga sebaik2 mungkin, sgt bermanfaat bukan sja untuk diri ttp juga utk org lain yg mungkin memerlukan pertolongan..ameen

sal said...

Assalamualaikum ANIE...Terhibur rasanya membawa salji untuk sedekah mata kita di sini...jgn tinggalkn pic bnyk2 dlm blog untuk kita ziarah nnti..

sal said...

Assalamualaikum AZRINA

SLMT dtg ke blog salsuria yg sederhana nih..moga bermanfaat

sal said...

Assalamualaikum AINNORAINI..
Tulah hakikatnya..dunia semakin tua..kita pun akan tua...tiada yg kekal abadi melainkan DIA..
hanya sedikit penulisan ini, Moga bermanfaat

sal said...

Assalamualaikum ANIE di Nagoya..
Musim salji di sana yee..
bolelah pic bnyk2 salji untuk n3 blog..sesenang kita cuci mata..tnks ANIE..

Post a Comment