Saturday, March 15, 2014

Hujan Di Wangsa Maju.

   Cuaca mendung.. Pagi ini kami keluar dari penginapan untuk hantar ank belajar di sini. Sebelum sampai ke destinasi, singgah sarapan di restoren Wangsa Maju.
    Ketika ibu menjamah nasi lemak yang dipesan, tetiba ternampak rintik-rintik hujan...Ya Allah rindunya melihat hujan ..Lama dia tak turun. Terasa nyaman, sejuk dan tenteram apabila melihat air jernih itu menitis membasahi bumi..
   Kuasa Allah..Pada masa ini kita dapat menyaksikan beberapa perkara di luar jangkaan. Ada tempat kering kontang, ada pula tempat kering dengan kesan pokok-pokok terbakar akibat kepanasan melampau, ada pula kawasan yang dilanda banjir menyebabkan kerosakan..Subahanaallah!! Ujian..
   Perkara utama yang selalu difikir, sentiasa muhasabah diri..bhw kita sgt kecil di sisi-Nya...
   Ok dah hantar anak, balik semula di tempat penginapan...haha..sempat menulis di sini..kalau di rumah tak dannnn nak menulis sebab tersibuk sendiri...
   Ok jumpa lagi...

8 comments:

Acik Erna said...

Alhamdulillah sal..hujan jugak ditempat acik

Muhammad Taufiq said...

Hye, I'm a new blogger :) Salam perkenalan, Mohon singgah blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

sal said...

Assalam erna terasa sejuk sikit

~Kak Nah Backyard (^_^)~ said...

Alhamdulillah..akhirnya Hujan juga...

sal said...

Alhamdulillah

mamawana said...

Assalamualaikum

Hujan itu rahmat..

Abang Bear said...

Alhamdullilah... sejuk bumi ditimpa hujan....

Mia Liana said...

kat jb ni pun... hujan hari2 sekarang ni...

- Mia Liana -

Post a Comment