Thursday, December 9, 2010

Minum Petang

Petang ni nak suruh adik masak. Ibu tak kisah, fleksible. Apa-apalah untuk minum petang..lagipun tinggal berdua je..Bagi kebebasan kat dia untuk menyediakan menu petang mengikut  tastenya..

Apa yg dia suka......

Ni dia..

Tentu sekali menu yang mudah dan  cepat..

tak apelah adik, janji kita tak lapar. makan jeeee

terhasilnya begini..

 dalamnya telur dadar yang telah dilipat.

pic lain

 mayonis dan sayur2an. 
Di atas telur pula ada sos cili dgn sos black pepper.
eh, pe itam2 tu dik..


Walaupun ia boleh dibeli di gerai berdekatan, dan kadangkala tidak sesedap di sana, atau lebih sedap sendiri punya..yang penting, dapat berkreativiti mengikut cita rasa, kepuasan hati, ada pengalaman, dan boleh cuba lagi di masa lain.

Tpi klu selalu buat sendiri, satu keburukannya cepat jemu pulak..

Kalu beli kat kedai, esok, lusa, pasti  nak beli lagi..


Macam pizza..masa tak pandai buat..kerap sangat order..kalau malas2 masak tentu teringat nak order pizza..tapi apabila dah pandai buat..tak pernah lagi nak order di luar..

save jugak kot..


Oh, Esok adik nak menyediakan pizza untuk anak2 yg kat  sana....Adik suka tengok anak2 tu makan rebut2. comel. si bungsu ni..  payah betul, selalu saja nak hangkut dan pinjam anak2 orang untuk  bermain sama2..hu..hu..


Ada tak orang nak bagi anak..nak buat anak angkatlah..hu..hu..



P/S Semua masih di sini...Kadangkala memandang keluar jendela serta kembali ke posisi asal, membetulkan langsir tingkap yang  ditiup angin...seribu cabaran dan pelbagai rasa...pahit & manis, kesian & prihatin, caring and loving....... Syukran mengingatkan rahmat dan hikmah...teguh  demi cita2 dan harapan...



4 comments:

maiyah said...

wahh.. sodap tu, nk sket hehe

sal said...

teste anak..,pada dia sodap..

sal said...

nak rasa, jom datang sini..

MiZi said...

aduhhh sedapanya tgkkk

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/adik-beradik-yang-kiut.html

Post a Comment