Friday, May 25, 2012

Minggu Depan.

Assalamualaikum......
Baru dpt tarik nafas........lega sedikit kerana ada beberapa hari cuti ni.....Namun percutian kali ini disibukkan dengan beberapa urusan  ...harap-harap semuanya dpt dilakukan. InsyaAllah...

Minggu depan :Menerima banyak undangan.. kad jemputannya dah bersusun di kampung .....Antaranya kad beberapa saudara rapat, yg semasa kecilnya kami  intim  bermain bersama-sama, mengaji sama-sama ..berkejaran sama-sama, makan pun sama-sama...bayangkan betapa perlunya kita memperlihatkan diri di majlis anak mereka nanti.....hehe..

Minggu depan juga:  Pun ada misi pembacaan ... dah ternampak sebuah buku yang setebal 589 ms ....selak-selak lembarannya..menarik dari segi isi kandungan dan pendekatannya ...buku ini anak yg punya..ditayang2 kat ibunya....sapa suruh....berebut2 nak baca....
Minggu depan juga: Sibuk nak shopping  pd saat akhir, kemudian nak menghantar  anak yg satu lagi untuk menyambung pelajaran....ada dua pilihan matrik atau account...kedua2nya  ada kelebihan...kalau tanya cikgu-cikgu anak , mereka cadangkan ambik matrik yg shortcut...tapi kalau tanya kawan2 lain..ambik dip account, UITM.....
Lastly... buat keputusan  buat account....wlupun peluang kerjaya  mengecil (kata sesetengah org)....namun ... rezki Allah luas .. InsyaAllah klu dah buat keputusan itu, tawakal ajalah....teruskan perjalanan..walau terasa sedikit lelah....harap semua cabaran akan ditempuhi dengan baik...

Satulagi..nak masuk tribunal rumah lewat disiapkn pemaju...yang ini terasa gementarrrrrr, namun cekalkan hati..apa pun keputusannya redha dan disifatkan ada hikmah tersendiri !!!!

 Moga semuanya akan dipermudahkan urusan ..amin...wassalam..

6 comments:

Pn Kartini said...

Assalamulaikum my dear Kak Sal:)

Kiranya minggu depan yang sibuk yaa kak..aduhaii
Pe2...moga dipermudahkan segala urusan..
InsyaAllah

:)

Selamat Bercuti yaa kak

mak encik | SZ said...

salam kak sal,
penuh dah jadual minggu depan ye ...

insyaAllah apa2 jua keputusan berkaitan dgn pilihan tempat / kursus sambung belajar anak akak tu yang penting tuan punya diri bersungguh belaajr nanti! dunia universti dah berbeza dgn dunia sekolah kan ...

Kakzakie said...

Kakak rasa ramai yg sibuk bila masuk je cuti sekolah terutama jemputan sana-sini. Pada pendapat kakak pula kalau Dip in Accountancy itu lebih baik sebab dah ada pengkhususan. Bab kerja kerajaan memang kakak tak tahulah tapi kalau swasta baaaaanyak penempatan. Sykt tempat kakak kerja saja walau tidak ada diploma account clerk saja kami bayar RM1500/-. Itupun mula masuk kakak kena ajar dulu...

Insya-allah pada kakak ini pilihan yg tepat...

Acik Erna said...

asslam sal..tahniah untuk anak dan ibu..
memang sibuk ye sal..jemputan memang dah menunggu tapi cuma hari sabtu ahad je.
jangan gementar sal..kuat kan semangat untuk menuntut hak kan..

Nur-nba said...

Assalamualaikum Kak Sal.. Wah padat benar jadual cuti akak.. Tahniah buat Ezatulhani.. Semoga dia beroleh kejayaan dan melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.

Tentang nak ke tribunal tu, kuatkan semangat ye kak. Semoga segalanya dipermudahkan. Nur dah nak pulang bercuti ke kampung petang ni. Selamat bercuti!

sal said...

Assaalamualaikum Nur,Erna,Zakie,SZ,Pn Kartini..

Terima kasih kawan-kawan yg sudi mencatat2 di sini..segala pandangan, nasihat, kata2 yang diberikan amat dihargai..

Post a Comment