Tuesday, May 29, 2012

Layan Bunga...

Berfikir sejenak merenung ke dalam diri..memang tidak dpt dinafikan banyaknya dugaan yg dilalui ....

Bahtera yg belayar di lautan pun sentiasa di landa ombak...sentiasa dipukul badai...inikan pula perjalanan realiti hidup manusia biasa spt kita..

Terkadang malas nak fikir-fikir..buat dun no jee...tepis punya tepis ..dia tetap  terdetik dan terlintas di minda yang separuh   muatan....memaksa kita berfikir  ......Alahai...Itulah ujian kehidupan.....yang tua  diuji.....yang muda lagikan diterjah........

Allah hu akbar..

Firman Allah SWT bermaksud 'Wahai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu..dan kuatkan kesabaran kamu dan bersedialah serta bertawakallah kamu kepada Allah supaya kamu berjaya (Surah Ali 'Imran :20)

Moga Allah  pinjamkan kekuatan pd kita semua...amin..

Sabar, cekal, tabah..tawakal  itulah perkataan  biasa , melunakkan hati..  menyirami jiwa...moga serasi2lah kita dengan perkataan itu....

Baiklah... freekan minda  layan bunga2  ni .....

Saya pergi ke blog rakan2 spt Nur-nba, Kak Ani, Ibuhani..nampak bunga2 yg sedang mekar dan  segar.
Saya pula nak layan bunga2 hantaran ini, waktu cuti sekolah ..terdapat banyak koleksi yg boleh dilihat...macam2 pesen seni  hantaran, setompok bunga sini, setompok bunga kat sana., meriah.....jom saksikan yg ini pula.. ....
 bunga coklat ..
 bunga anggur ..
 bunga wangi2an..
 bunga kemeja...
 bunga tuala..
 bunga sirih..

p/s: seni betul......sekadar mencuci mata melihat keindahan biru putih......

19 comments:

CS @ Mama AA's said...

ingatkan menanam bunga td.... :)

Bintu Qawaid said...

tak sabar nak tunggu bunga kak sal dipetik orang.Boleh la saya menjenguk melawat kak sal sekali :)

pena rozie said...

cantik la....

Kakzakie said...

Adakah ini bunga dari rumah Sal untuk dihantar ke rumah bakal saudara seisi keluarga?

Terdetik hati kakak pulak macam tu sebab si kakak pun memang dah sesuai walau masih belajar...

cikceriacorner said...

wow cantiknye hantaran tu..tu fresh flower ke kak

Nur-nba said...

Hantaran siapa ni Kak Sal? Cantik.. sejuk je mata memandang..

sal said...

cs...letak bunga plastik di atas talam..hehe..

sal said...

bintu...
bunga2 di rumah ini, belum dipetik orang sebab bunganya belum kembang..

sal said...

Pena ros..
cantik, ambik kat fb..suka tengok tapi klu suruh buat, hancusss..

sal said...

kakzakie...
bunga hantaran orang kat fb ...
bunga kita, edaklah lagi..

sal said...

ceria..
bukan fresh..
bunga -bunga buatan untuk gubahan..cantik,kan..

sal said...

Nur...
simple..drp fb..
konon nak ambik tempahan..
ada permintaan tak..

Pn Kartini said...

Memang cantik..
sejuk jee mata memandang kan..;)

MulutPayau said...

cantiknya....suka tengok...

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Sal..

Hantaran sekarang ni di gubah berbagai cara, setiap sentuhan sungguh mempersona.

----

Hidup tanpa dugaan dari Allah sama seperti sudah mati. Setiap dugaan pasti Ada jalan keluarnya. Hanya Allah sahaja yang menentukan cara.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

suka tengok tp sy keras tgn x pandai buatt

munna said...

cantik hantaran tu..... bila kenduri kahwin mesti nak tgk hantaran pengantin...suka tgk yg kreatif2 ni

Ibuhani said...

bunga hantaran......mcm bg hint2 jer tu pasal hantaran2 ni....hehehe...

~ yus ~ said...

cantik warna biru putih untuk bunga hantaran tu

Post a Comment