Saturday, May 12, 2012

Doa Restu Buatmu

Assalamualaikum..
Ketika bangun tidur pada dini hari itu..
Aku terpandang si anak yang masih lena diulit mimpi di biliknya..
Nyenyak sungguh...
Barangkali keletihan.... Entahlah... pukul berapa agaknya dia tertidur malam tu .
Yang pasti aku yang mendahului mereka tidur  ...hehe..

Aku menghampiri dia. Kejutkan.... Serta merta dia terkebil-kebil.
Kemudian menggosok mata yang tak gatal..lantas membuntang bangun...
Rasa kesian tapi aku pasti dia memerlukan sedikit masa berkualiti ..
Aku tahu dia tetap bersemangat
walaupun  sepatah kata belum lagi  terucap dari bibirnya...

Semangat final exam......lantas dia cepat-cepat menuju ke bilik air....

Saat-saat akhir begini, dia belum mengalah, syukran..
Saat-saat kritikal  kudratnya masih bersisa....
Kekuatannya seperti udara yang nyaman segar menerjah ke pintu..
menuju ke minda...wah !!!
setuju ??
setuju bagi aku dan anak, kami berkongsi pengalaman seperti  itu...
Membaca dan merumus di saat akhir...

Selamat menjalani peperiksaan anakku.....
Pisau di tangan...berhati-hatilah ketika memotong..
Mencencang boleh..melumat pun boleh...
Suka hatilah anakku..
Doa restu selalu mengiringimu !!!


8 comments:

ckLah @xiiinam said...

Amin, semoga kejayaan bersama dia.

Deru Ombak said...

Waalaikumsalam Warahmatullah..

Berkunjung balas disini.

Semoga doa ibu membawa berkat. Selamat menghadapi peperiksaan pada anak anda. :)

mak encik | SZ said...

aminnnn..
doa ibu sentiasa mengiringi perjalanan hidup anak2nya kan kak...

sal said...

Assalamualaikum..terima kasih cklah

sal said...

Assalamualaikum..
deru ombak..terimakasih..begitulah kita yg jadi ibu ni..klu anak2 periksa, kita pun bimbang juga..

sal said...

Assalamualaikum SZ..
YE..doa adalah kekuatan..
doa meningkatkan semangat juang ..terimakasih SZ

Zaitun said...

Semoga anak sal beroleh kejayaan.

Ibuhani said...

As salam....smoga dipermudhkn menjwb soalan ye....n gd luck!

Post a Comment