Sunday, May 27, 2012

Bowling Padang

Assalamualaikum..
Salah satu permainan sukan rakyat yang popular di Malaysia ialah bowling padang..
Mungkin ada anak2 yg tidak kenal dengan permainan ini...
Boling padang  tidak memerlukan belanja yang mahal..tapi interesting..
makcik2, nenek2, cucu2, kaum belia pun semua boleh main...sesuai untuk keluarkan peluh
Peralatannya pula simple sahaja cuma perlu menyediakan  beberapa botol mineral yang besar yang diisi air dan sediakan juga beberapa buah kelapa ..
Kalau ada yg tidak mengenal permainan ini, berikut  tunjuk cara permainan ini..

Cara-cara bermain..
susun botol-botol mineral.
Botol-botol ini di isi air penuh supaya berat 
dan tidak mudah ditiup angin
 Ini dia pengadil kita...
En naufal junior ...
 Ini pula para peserta..
masing-masing bersemangat...
Hello tuan puan...pegang  betul2
Silap2 haribulan buah kelapa ni lebih berat daripada peserta.....
Peserta pertama...Abduh..
bakal menjadi juara..
sedang meneliti pin-pin yang boleh dijatuhkan..
caraaa....
Peserta seterusnya membaling buah kelapa...
memang mengena sasaran...pin banyak jatuh...cantik...
 Akhirnya peserta gembira meraikan kejayaan
 Masing-masing  dapat menjatuhkan pin yang banyak..
Peserta olimpik tu...
Hello En. Naufal junior dah penat  jadi pengadil kee.....
minum milo dulu...

ps : Menghiburkan...
Inilah gelagat cucu2 saudaraku yang menceriakan suasana...
dirakam ketika balik ke rumah kakak tempoh hari...

7 comments:

kasihredha said...

hihi..cukup membahagiakan :)
cuma risau buah kelapa jatuh dikaki yg comel2 tu

Ibuhani said...

hehehe.....ibuhani yg veteren ni pun x pernah lg main bowling buah kelapo ni!!! Berat bola kelapa tu dr anak2....

ainnoraini said...

hihihi..larat ke angkat kelapa tu...
seronok jer tengok diarang ni main macam tuu...

MulutPayau said...

seronok tengok dia orang main...adoiii, macam tak larat jer nak angkat buah kelapa tu...hehehe...

Kunang-Kunang said...

Seronok sesekali balik kampong dapat bebas gitu.

Pn Kartini said...

Teingat dulu2....pernah juga main..cuma kita guna tin2 kosong....hehe

Acik Erna said...

assalam sal..memang seronok kan...bila dapat meragam gelagat cucu2 walaupun cucu sedara kita.
banyak buah kelapa tu sal.
kalau di NS ni jangan berani2 nak buat main buah kelapa ada la yang kena marah..sebab buah kelapa mahal dan setiap hari pulak nak guna sebab masak lemak..he he

Post a Comment