Monday, May 7, 2012

MasyaAllah Sedapnya Suara ....

Assalamualaikum..


Dalam perjalanan ke kelas itu..tiba-tiba handpone berbunyi..aku berhenti sekejab..berdiri di sebelah tiang..sambil mendengar suara  di hujung talian..

Terdengar suara gemersik  nyanyian itu.....
Happy birthday to you...Happy birthday to you..bla..bla..bla.

"MasyaAllah..sedapnya suara kamu'.....kataku memuji...

Susah payah dia menyanyi dengan suara yg tersekat2 , walaupun  kesuntukan masa kerana berkuliah.

'Mekasih nak..mekasih sayang...'  ucapku..
'Nanti balik asrama, hadiahkan ibu fatihah dan yasin yee..' aku sempat berpesan, itu hadiah bermakna yg diharapkan daripada  seorang ibu seperti aku......

Di kelas pun sama..aku mengajak anak2 membaca Al fatihah sebelum memulakan perkongsian...Mohon agar Allah  memberkati kehidupan .....lalu mereka pun tunduk dan bertafakur..sambil menadah tangan..Tiba-tiba air mataku macam nak terkeluar...hehe   emosinya aku !!!!....

Bagaimana hendak menjadi anak2 cemerlang ye ??? aku menyambung, melupakan sedikit rasa terharu tadi..

'Berusaha bersungguh-sungguh..dan yang lebih penting ialah berdoa kepadaNya ..di mana2 saja kita boleh berdoa, insyaAllah kalau bersungguh-sungguh Allah tunaikan..'aku motivasikan mereka..!!

Balik ke rumah..berfikir sejenak untuk muhasabah diri ....
Allah memberi kesempatan lagi untuk menghirup udara bersih di muka bumi ini.....Alhamdulillah..

Impianku di usia yg tak berapa muda ni....hanya mahu melihat orang-orang yg kita sayangi bahagia, dilimpahi  rahmat , hidup harmoni dengan keimanan yg teguh di hati..Amin..

Hari ini rezki melimpah ruah..Syukran Ya Allah!!!!!.

28 comments:

Acik Erna said...

salam sal..alhamdulillah syukur pada allah..
selamat hari lahir sal..
semoga dibawah perlindungan yang esa dan bahagia selamanya disamping keluarga

ainnoraini said...

Semoga dimurahkan rezeki dan dikurniakan kesihan yg baik...
Selamat hari lahir kaksal...

Zaitun said...

Selamat hari lahir buat sal semoga berbahagia dan dikurniakan rezeki yang melimpah ruah.

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear kak Sal:-)

Selamat hari lahir buat k sal
Moga diberkati usia,dianugerahkan kesihatan yg baik,kebahagiaan dunia & akhirat...dimurahkn rezeki...dan dilindungiNya serta bahagia disamping famili tersayang....Amin:-)

kasihredha said...

salam
semoga dilimpahi kasihsayang, kebahagian, rezeki, kesihatan yg baik dan sentiasa di bawah lindungan Allah...amin.
Happy Birthday...hug3

sal said...

Assalamualaikum erna..
Amin..terima kasih erna

sal said...

Assalamualaikum Ain..
Amin..terima kasih ain

sal said...

Assalamualaikum adikku Pn Kartini..
Amin amin Ya Rabbal alamin..

sal said...

Assalamualaikum kasihredha..
mekasih ..
Amin..amin Ya rabbal alamin

sal said...

Assalamualaikum Zaitun..
Terima kasih, kak zai..
Amin..

Ros said...

Assalamualaikum Sal,

Selamat hari lahir ya Sal semoga dikurniakan semua yang baik2 saja dari Allah....

nur said...

Salam sal...
Happy birthday!
Moga sentiasa dalam rahmat dan perlindungan Allah SWT...aminn

Kunang-Kunang said...

Salam Sal,

Semoga orang2 yang kita kasihi berbahagian dunia dan akhirat. Amin.

sal said...

Assalamualaikum nur..
mekasih nur, aminn..

sal said...

Assalamualaikum Ros..
Aminn..
Terimakasih Ros..

sal said...

Assalamualaikum Kunang-kunang..
Aminn..
Terima kasih kak Ani kerana memberi kata2 semangat..

maya amir said...

happy b'day..& salam perkenalan:)

Bintu Qawaid said...

salam.rasanya tak terlambat lagi nak wish kan.Moga umur yang diberi dimanfaatkan dijalan Allah :) Nak hadiah..??

Kakzakie said...

Allah... kakak tertinggal tapi jujur dari hati kakak terharu bila anak sendiri dan murid-murid turut mendoakan. Itulah untungnya punya 'anak' ramai walau sekadar anak murid tapi doa anak-anak telus...

Selamat ulangtahun kelahiran dari kakak...

sal said...

Assalamualaiakum Maya..
terima kasih..

sal said...

Assalamualaikuam bintu..
syukran kerana ingatan itu..
terimakasih bintu..

sal said...

Assalamualaikum bintu dan maya..taiping silap pulak..

sal said...

Alhamdulillah kakzakie..moga doa kita diterimaNya..

ieja amieja said...

dah ketinggalan ketapi lak..nak wish jgk..
heppi besday kak..semoga dipanjangkan umo dan dimurahkan lg rezki

kasihibu said...

walau pun sya dah terlewat berhari hari, sya doakan semoga di berkati di rahmati di redhai olehNya yang Esa dunia dan akhirat juga..amin.

sal said...

Assalamualaikum ieja
amin.terimakasih ieja

sal said...

Assalamualaikum kasihibu..
terimakasih atas ingatan....amin

MulutPayau said...

selamat hari lahir kak sal...maaf terlewat, trtinggal kereta api...hehehe..

Semoga pnjng umur, murah rezeki dan sentiasa berbahagia di samping keluarga tercinta...

Post a Comment