Thursday, May 17, 2012

Indah..

Kupu-kupu menjadi indah ketika ia mampu berjuang melepaskan diri dari kepompong..
Manusia merasa  indah apabila dia banyak duit.......

hehe......dunia semata-mata...

P/S: Banyak benda penting yang diperlukan dalam kehidupan  kita ......
Tapi kalau kita hidup dalam keadaan sederhana,
 itu mungkin lebih baik...


19 comments:

ainnoraini said...

Assalamualaikum kak sal...
Duit...sapa tak suka byk duitkan...kalau saya dpt seguni duit mau melompat tinggi huhuhu...

Duit mmg penting masa sekarang ni tp pandai2 la kite gunakan jgn jd hamba duitkannn..

Acik Erna said...

assalam sal..duit memang diperlukan selagi kita hidup..cuma jangan sampai ada yang lupa diri.
keran ada duit yang banyak..

kakcik said...

Mungkin lebih indah bila apa yang kita ada, ikhlas dikongsikan dengan mereka yang memerlukan. :)

mak encik | SZ said...

salam kak,

nilai duit tu memang indah tapi berbeza kat setiap orang...
mungkin ada orang rasa indah sungguh ada sekeping rm50 tu dah kategori terlalu banyak boleh buat belanja makan seminggu tapi mungkin bagi sesetengah orang biasa2 je rm50 g sekali makan shj ...

semoga kita menjadi insan yang sentiasa bersyukur atas nikmat Allah

MulutPayau said...

Assalamualaikum kak sal...

Memang indah hidup ini jika punya duit yg bnyk...ibarat dunia ini ana yg punya...(khayalan semata..hehehe)

Bersyukur dgn apa yg ada....

midonz said...

assalamualaikum semua,

bila sebut pasal wang,banyak tanggapan yang dapat kita baca atau dengar daripada setiap individu yang kita ajukan soalan ni.Dan tak keterlaluan jika saya katakan hidup kita lebih memerlukan wang (kini) berbanding budi bahasa(kata bidalan dolu2).Itu pandangan saya.. zasss....

kasihibu said...

duit banyak pun habis juga
rasanya lagi cepat habis nya
sebab tu pengurusan duit enpakwe sya yang uruskan

kasihredha said...

kalau byk duit tapi x bahagia pun x best gak

Nur-nba said...

Duit dan kemewahan tak menjamin kebahagiaan dan ketenangan hati..

sal said...

Assalamualaikum ..betul ainoraini, dapat duit seguni mau melompat kita...

boleh gi umrah yee..

sal said...

Assalamualaikum erna..

betul, kerana duit..boleh lupa diri, lupa daratan..

besarnya pengaruh negatif duit !!!

sal said...

Assalamualaikum Kakcik..

betul kakcik Ada lebih..kita ikhlas kongsi2kan ni..

Mari kita gi bayar zakat @ bersedekah ..lebih indah

sal said...

Assalamualaikum SZ..
NIlai Rm50 tak sama bgi org sederhana kaya dan yg miskin..

bagi org sederhana kaya..gi pasar mlm tak cukup..

bagi org miskin....maaf tak dpt nk sambung, sedey..

sal said...

Assalamualaikum MP..

Bnyk duit..dunia ana yg punya...
wah hebat !!!
masaAllah..
Astagfirullah..
Alhamdulillah...

sal said...

Assalamualaikum kasihibu..

banyak mana pun.. duit tetap habis??
tulah yee....pentingnya mencari keredhaan dan keberkatan !!!

sal said...

Assalamualaikum kasihredha..
bnyk duit..tak bahagia ???

nak dua-dualah..

sal said...

Assalamualaikum Nur..

takde duit..tak bahagia pula..lagi sedey kan..

Ibuhani said...

yg mana lebih penting kita dulukan....kdg2 kena korbankan keinginan!

Kakzakie said...

Kalau boleh biarlah indah zahir dan batinnya... keperluan kena cari dari kudrat yg Allah dah bagi.

Post a Comment