Saturday, October 1, 2011

Nikmat Kesihatan

Assalamualaikum anak-anak..
Moga kita semua dalam perlindunganNya

Kesihatan adalah anugerah ALLAH. Sesungguhnya badan kita  ini milikNya, amanahNya. Sebarang kegiatan yang menjejaskan kesihatan disifatkan Al-Quran sebagai mencampakkan diri dalam kebinasaan. Kurang peka kepada nikmat kesihatan membuatkan kita tidak begitu menghargai  anugerahNya ini..

Kadangkala kita berinternet, berkaraoke berjam-jam sampai ke pagi  tetapi lupa bersolat subuh dua rakaat.

Sementara badan masih sihat, masih banyak masa untuk memperbaiki diri, kerjaya, pelajaran, hubungan sesama manusia dan hubungan dengan Dia.

Tidak bererti terus melupakan dunia...cuma meninggalkan sesuatu  perkara yang bercanggah dengan agama serta memudaratkan, jika ianya baik maka ikutlah..

Anak-anak,
Kesempatan badan yang sihat, jadilah individu yang komited. berpersonaliti hebat, memantapkan pendidikan, akhlak, kerjaya. Remaja yang hebat dan cemerlang adalah remaja yang berjaya di dunia dan akhirat. Taat, hormat kepada ibubapa dan guru-guru. Penuhkan ilmu di dada, berazam dan berkeyakinan untuk merealisasikan cita-cita dan impian, InsyaAllah Dia akan mendorongkan kita  ke arah kejayaan setelah kita  berdoa dan bertawakal.. 

Dunia kita banyak tipu daya. Ramai remaja yang mencari keseronokan tetapi akhirnya kecundang di pertengahan jalan. Sesudah itu barulah melahirkan rasa penyesalan.. Oleh itu, Ingatlah anak-anak sementara masih muda, masih kuat, masih sihat . Muhasabah diri selalu untuk menjadi anak2 cemerlang di dunia dan akhirat. InsyaAllah..
Untukmu pula...Selamat menghadapi peperiksaan, moga berjaya ..

The largest room in the wold is the room of self-improvement.

2 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

Betul tu sal, peringatan tu cik ina sekali. cantiknya anak sal, cam muka sal. semoga anak sal ngan anak -anak kat luar sana berjaya dalam peperiksaan.

sal said...

terima kasih ..lawanya foto Ina..

Post a Comment