Friday, October 21, 2011

Subuh ni..

Subuh Yang Tenang..

Azan pun berkumandang..
Menandakan..
Yang dulu didulukan..
Yang patut kemudian, dikemudiankan..

Yang kemudian ni ..
Adalah projek  'mengasapkan dapur'..
dari semalam anak call....
balik bercuti
nak makan itu, nak makan ini..layan..
klu hari cuti, Biasanya menu sarapan beli.
Tapi kali ini semangat nak membuat tu sgt tinggi..
Sebab ada anak tukang menghabis2kannya..
untuk pagi hari ini, cukup sekadar..
Nasi goreng, apam, sandwich ....

berikut resepi sandwich drp dapur kami,hik2....
bahan2 sandwich telur..
2 biji telur (dihancurkan atas kuali)
1 biji timun
cili sos
 1 buku roti
beberapa hiris tomato (jika suka)
3 sudu majerin (jika suka)
cara membuatnya
sapu sos cili atas roti .Letakkan majerin (jika suka),tapi saya tak letak sebab tak suka berminyak. Kemudian masukkan telur yang telah dimasak hancur, masukkan hirisan timun dan tomato.Lepas tu potong dan hidangkan
Kalau  terlalu sibuk, buat sandwich telur macam ni,cepat je habis....
                                           

15 comments:

Miss "L" said...

mengasapkan dapur..dah lama tak guna word tu..

Acik Erna said...

assalam sal..bila anak2 ada..mak2 akan mengasapkan dapur untuk memberi kepuasan pada anak2..
seronok kan.

kasihredha said...

selamat mengasapka dapur ye...
pass sini sepinggan nanti ye :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

selamat mengasapkan dapur ya..jgn sampai terbakar dapur suda hehehe..

mak encik | SZ said...

ooo menarik ni..telur hancur kat api..ala2 scramble egg la kan kak...

slalu jumpa sandwich telur pakai telur rebus dihancurkan... :)

kasihibu said...

air tangan ibu meman tetap menyelerekan walaupun campak campak versinya

Kunang-Kunang said...

Kalau ada orang yang tukang makan memang seronok memasakkan.

Kalau masak lepas tu asyik ke tong sampah itu yang malas.

Nur said...

Wah sedapnya menu tu.. Nak rasa sikit... hehe. Biasalah tu kak, anak2 kalau balik bercuti tentu nak makan masakan bonda tersayang.. :D

p/s : Cuti sek ni akak plan jalan mana???

sal said...

Miss L..
dtg sini, jom kita mengasap2kan dapur..

sal said...

erna..
klu ada permintaan anak..
memanglah tinggi semangatnya nak masak..suka tengok diorg makan

sal said...

kasihredha..
malu...
tak pro..

sal said...

Cik Betty..
berhati2 di jalan raya....

sal said...

sz..
fmly akak lebih suka telur goreng hancur drp telur rebus hancur..entahlah kenapa..

hani@debumelukut said...

Kalau ada yg nak makan, duk dapur pagi sampai petang pun tak per..kepuasan.

Zaitun said...

Macam kak Zai juga bila anak nak balik segala menu dah dirancang awal2,hari2 dapur berasap.

Post a Comment