Monday, October 31, 2011

Perjalanan..

Perjalanan ini memang sukar..
sering menghadapi banyak halangan...
Tapi yang berjalan ni...
rumput ke manusia????  hik2

Duhai puteri-puteriku..
Jalan  ini memang keras..
Tika terasa lelah..
Tika terasa tersendu..
lakukanlah  sesuatu yg positif untuk bertahan!!!

Kamu pun tahu
Bahawa kaki sering  menapak
Di atas batu kerikil  yang tak berapa nak rata..
Berwaspada supaya  tak sering terluka !!!

Kalau hampir tersungkur..
Bangunlah segera !!!
Kerana pengalaman mengajar kita
Supaya menjadi kental dan kuat !!!

p/s: Sesekali mari kita berjiwang-jiwang.....

11 comments:

kasihredha said...

ada mesej
jiwang bermesej

kakcik said...

jangan lelah dengan dugaan kerana ia tetap datang dan pergi dalam hidup ini...

Salina@IbuAqil said...

Sajak tu memang best.. Mendalam maksudnya.. Tapi ina x leh tahan gelak nengok picca atas tu.. Hik3!!!! ;)

Miss "L" said...

yah..itu dia bila kak sal berjiwang..hehe

Ros said...

Salam Salsuria,

Nasihat yang cukup baik...kat atas tu nampak cam rumput ja yang naik basikal tu...dia nampak jalan ka..?

Kunang-Kunang said...

Kata orang, jauh pengalaman luas pengetahuan.

MulutPayau said...

pengalaman mndewasakan kita mnghadapi segala rintangan....
p/s...nampak rumput naik basikal....

Zaitun said...

Mesej yang tersurat dan tersirat,jangan jemu atau mengalah dengan dugaan.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

bahayalah bawak beskal dgn rumput gitu..nk bg makan lembu ker tu?

ieja amieja said...

nampak ke jalan tu..tkt terlanggar lubang jer..berjiwang bermesej sesekali x pe kak..

sal said...

terima kasih semua krn telah memberi respon kepada n3 saya...trimakasih..

Post a Comment