Sunday, September 25, 2011

Jalan-jalan Cari Makan..

Assalamualaikum...
Moga kita selalu ceria-ceria dan dalam perlindungan Allah..


Kalau difikirkan tentang kekangan masa ..rasanya macam  tak boleh nak gerak. Minggu ni, ada je hal dan aktiviti di musim2 raya  ......


Tapi, kerja memang tak pernah  habis,sesekali buka minda kita, lupakan  kerja buat seketika  kemudian jalan-jalan  cari makan..... 


 Berkunjung ke Cameron Highlands.......Akhirnya, sampai juga hajat....... 


Memang tak dapat nak santai2 sangat  sebab memantau bebudak yang kecik2....hik2


Almaklum..bebudak ni, fitrahnya merengek...kejap2 dalam bas tu nak buang airlah..nak muntahlah..nak itu, nak ini..lelama maknya pening.........tak pee ye anak2......maknya larat lagi nak melayan......
inilah wajah  anak2  yg dibawa untuk jalan-jalan..

Syukran, Sepanjang berada di sana cuaca  cerah..lawatan pertama  ke  Ladang Teh Cameron Valley.
cameron valley.....hijau2..cantik dan memikat hati...
maknya dah penat...duduk rehat2  kat cafe sambil menikmati keindahan panorama ladang teh...


Dah puas berada di Cameron Valley,   kami meneruskan perjalanan menuju ke Ros Chalet  utk  melihat strawberry dan bermalam di sana..

 kawasan persekitaran..penuh pokok bunga.Suka tengok.....
strawberi merah2 .
bawa balik dlm kuantiti yg bnyk untuk diberikan kepada kengkawan 
 tapi sampai kat umah..dah berair..

Pada malamnya pula,  kami ke Pasar Malam Berincang...macam2 benda di jual di sana..ini yang menarik perhatian kami....bunga-bungaan dan  jenis2 sayur...


 Hari kedua, Hari sabtu, singgah di Bee Farm,  kemudian masuk ke ladang untuk  melihat  sendiri lebah-lebah yang  berterbangan di sarangnya.....
Dalam kotak2 tu adalah rumah-rumah lebah....
 lebah menghasilkan madu....

Apabila petang, kami meneruskan perjalanan menuju KL . Bermalam pula di sana. Di sebelah malamnya  kami sempat juga  membawa anak2 ke sini...
Cantik sungguh pemandangan waktu malam..




Inilah sebahagian anak-anak yg dibawa ...


Selama 3 hari 2 malam  di dua tempat itu......
Akhirnya kami tiba pd hari Ahad malam kul 8.00 mlm...Alhamdulilah... selamat sampai...

17 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kecor pulak tgk strawberri merah tu..

sy lum penah smpi cameron highland lagi..teringin betol nk pegi

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Sal,

Anak-anak tu pun mesti seronok bila pegi ramai2 dengan kawan2, walau dah berkali pergi dengan ibubapa sendiri.

Tapi kata anak kak ani, germbiranya lain. Paling gembira dapat rasa naik bas.

nur said...

AsSalam sal...
Seronoknya naik Cameron Highland... dah lama tak merasa udara sejuk kat atas sana tu.. banyak beli sayur sal?

Zaitun said...

Seronoknya pergi Cameron Highland,cuaca pula agak berbeza tapi sekarang dah tak berapa sejuk.

suri solehah said...

seronok kan kak dapat bawa anak2 jalan2..

kasihredha said...

suka duduk2 kat cafe Boh tu...udara segar sambil mghirup teh..
ramai rupanya "anak2" yg dibawa :)

ainnoraini said...

dah lame tak gi sane dgn anak2...udara kat sane nyaman jer kan...tapi rase mcm tak berapa sejuk jer...

misza said...

sedapnya strawbery. cicah dengan kuah rojak. hi³...

NekCun said...

Sal, dah sampai KL pasal apa tak singgah umah nekcun? KL ngan Shah Alam bukannya jauh sangat!... Lain kali kalau datang KL jangan lupa calling2 nekcun ya!...hehehe...

MulutPayau said...

wahh...seronoknya jalan2 cari makan di CH...sedap strwbry tu. tambah pulak kalau mkan yang baru dipetik...

Sz said...

wahhh sonok + penat berjalan2 ngan budak2 kecik ni kan kak..

pastu sampai umah nak kena bukak kedai dobi plak...eehehee...kalau lah ada baju pakai buang ;p

missgee said...

Wahhh,
Seronoknya....
Anak2 sure gembira..

maiyah said...

assalam..

mmg sronok le klau dpt jln2 camni..

anitaare said...

salam k sal,

kalu camni bukan budak2 aje seronok ni..mak budak pun seronok jugakkan..

abuikhwan said...

cantik fotonya.....

ibuintan said...

bawa rombongan sekolah ye!


memang seronok anak2 ni kan, kita yg letih melayan mereka

tahun lepas pun saya bawa anak2 melawat ke sana

Norhafiza said...

assalam kakSal..sori lame xsinggah ye..blog No pun masih blom terusik huhu...

waaaah, seronokkan dapat bw mereka p jalan2 sana..No memang suke stoberi kak..

alhamdulillah..akhirnya selamat sampai juga akhirnya..

Post a Comment