Monday, July 25, 2011

Persediaan ????

Suasana majlis ilmu itu sangat tenang meskipun agak ramai tetamu..hanya terdengar patah-patah perkataan drp penceramah. Semua hadirin  wanita di situ sedang fokus mendengar… maklumlah setiap kata2 nasihat itu mencerminkan peringatan…











18 comments:

sayangibu said...

enpakwe sya dah peringgatkan sunat terawih
dah peringatkan tak perlu beli kueh raya tahun ni, sbb dah bertahun dia kata kueh bukan di makan tp di buang
memula sentap jugak tp mungkin kena beringgat supaya tak jadi pembaziran lagi.

sal said...

Sayangibu..
alhamdulillah, ada orang peringatkan...

kat rumah akak pun begitu, klu buat kuih lebih,tentu tak habis makan...nasib ada anak2 murid..kdg bgi kat mereka..

kasihredha said...

betul tu sibuk mpersiapkan raya melebihi mempersiapkan diri untuk ramadhan...semoga tahun ini ibadah kita makin bertambah dr thn2 yg lalu :)

ainnoraini said...

mahu mengumpul segala pahala yg ade sempena bulan yg baik ni...tak tau lg tahun depan masih kah kite bertemu lagi...

saye cume beli kuih raya yg anak2 suke makan jer...

sal said...

KASIHREDHA..
Selalunya begitulah..
harap2 ada perubahan di tahun ini dan tahun2 berikutnya..Ameen

sal said...

AINNORAINI..
sedey...

berdoa panjang umur,murah rezki..berpeluang tambah amal ibadat...ameen

membeli kuih raya yg disukai oleh anak2 kita,satu cadangan yg baik utk mengelak drp berlebihan dan pembaziran..

Acik Erna said...

Assalam sal..nula2 dengar soaaln tu mesti..menung jugak memikirkan jawapannya kan..bila dibantu..baru terfikir..oo itu ke yang dimaksudkan.Terima kasih berkongsi disini..

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Sal,

Sekarang banyak ceramah2 diadakan untuk membantu kita memahami lagi tentang Ramadhan. Alhamdulillah satu usaha yang baik.

sal said...

ERNA..
Ye..termenung memikirkan jawapannya..
memerlukan persediaan mental dan fizikal

sal said...

Kunang-kunang..
syukran jika berkesempatan untuk mengikuti majlis2 ilmu spt itu dan dapat menghayati apa yang disampaikan..

Zaitun said...

Tahun ni mungkin kak Zai tak dapat pergi solat Tarawih setiap hari sebab tak ada partner.Kalau boleh nak cari kawan untuk pergi bersama.


Selamat menyambut Ramadhan buat sal.

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear kak Sal:)

Memang cepat masa berlalukan kak...
Tak lama lagi..Ramadhan menjelma!..Moga keberkatan Ramadhan sentiasa melimpahi kita semua....insyaAllah..:):):)

sal said...

ZAiton..
semangat sikit klu ada kawan untuk gi terawih yee

saya ditemani hubby dan anak2 untuk terawih..meriah sikit ...

sal said...

Pn kartinie..

harap2 begitu..kesempatan menyambut ramadhan dimanfaatkan sepenuhnya..moga kita dilimpahi keberkatan.ameen..

Cik Ina Do do Cheng said...

cik ina suka tengok sal rajin menghadiri majlis agama. Sal selamat menyambut bulan ramdhan ye tak lama lagi, samalah kita dapat keberkatan bulan ramadhan ye.

hanez said...

salam ziarah & follow..

sal said...

INA..
Sesekali berpeluang..memanfaatkan masa terluang

juga selamat menyambut ramadhan untuk ina dan keluarga, moga mendapat keberkatan di bulan ini.ameen.

sal said...

hanez..
syukran..moga bermanfaat.

Post a Comment