Thursday, July 14, 2011

maaf yeek..

Assalamualaikum..
moga semuanya dlm kedaan yg ceria2 selalu 
dan dirahmati Allah jua hendaknya.


Maaf yeek ...
Agak lama ibu  mengasingkan diri dari teratak Salsuria..
membiarkan blog ni ..
SEPI buat sementara waktu..
Sebenarnya bnyk kerja2 kesetiausahaan dan perkeranian..
yang sedang  dibuat ...
klu situasi sibuk2 begini..
rasanya diam itu lebih baik....
daripada berbicara...
Mengharapkan konsentrasi yang lebih
agar  kerja2 penting tu dapat dibereskan....

wah...hampir merdeka....

Ketika  si adik ni sedang leka menonton KARAK melalui VCD..
Ibu pula sempat  menyelak2 n3  lama dalam blog ni..
baru ibu perasan bhw 
blog Salsuria menghampiri ulang tahunnya.
Fisrt n3 dibuat pd 31 Julai 2009 ...

Syukran..masih tetap bertahan...

Sesekali terasa
yg kaki ini perlu mengundur ...
untuk memberi laluan pada hal2 lain..

namun....
masih SAYANG nak meninggalkannya...
ibu juga banyak  mengutip sesuatu di sini..

paling tidak.....
 belajar resepi MASAKAN yg enak2.....
wlu sedar bhw ketika mencuba resepi itu sendiri..
 belum tentu  enak2 juga..

Menulis ni pun untuk suka2.....
harap2 ada juga manfaatnya
 terutama peringatan untuk  ibu  dan anak2..

OK...
tak lama lagi kita melangkah 
ke  malam nisfu syaaban ...


Ada sejarah dan fadilat tersendiri pd  malam barakah ini..
tentunya kita ingin mengambil pengajaran dan hikmah pd  mlm tersebut..
untuk itu, mari kita  sama2 meningkatkan penghayatan kita ......
sambil mohon keredhaan 
atas segala usaha kita ini ...

13 comments:

anie,Nagoya said...

Assalammuallaikum.

Kk Sal sihat?moga dpt melaksanakan tugas2 kerja dgn hati yg ikhas.

Suka3 n3 ni.n tahniah!!!!....kita mohon terus menulis.oh,ya...dr n3 ni,kita suka ayat2 nya.ayat yg lembut.kalo kk sal marah anak2 pun mestu guna kata2 yg lembt.bertuah anak kk sal.

Nur said...

Salam. Apa khabar Kak Sal? Nur harap akak dalam keadaan sihat. Tahniah kak kerana telah hampir 2 tahun berkongsi cerita bersama kami semua dalam blog "SALSURIA". Nur pun terlalu sibuk minggu ni. Perkara yg baik sememangnya elok dikongsikan.

sal said...

Anie..
terima kasihlah anie atas sokongan..
klu tak ada blog..tak kenallah sahabat2 kita mcm anie drp Jepun..
moga sentiasa sihat dan ada kelapangan untuk terus bersama di dunia maya...

sal said...

NUR..
Terima kasih Nur ...
kita ni walau dekat...
tapi peluang bertemu di alam nyata tak berkesempatan...
itulah untungnya ada blog nih...dapat berkongsi cerita suka duka..n resepi dll..
moga Nur juga terus cemerlang dalam semua bidang yg diceburi..ameen..

kasihredha said...

salam
selamat ulang tahun...
semoga tulisan kita bermanafaat unk semua :)

Acik Erna said...

asalam sal..kejap je rasanya masa berlalu kan..tak sedar dah 3 tahun sal menulis disini.memang banyak ilmu yang kita dapat dari membaca diblog kan..

sal said...

KASIHREDHA..
Mekasih sangat atas sokongan moral drp sahabat2 ibu..

tulah mybbkan syg nak tinggalkan salsuria..

moga penulisan kita bermanfaat untuk diri ,rakan dan family..ameen..

sal said...

ASSALAMUALAIKUM ERNA..
betul erna , masa sekejab sgt berlalu..

ramai sahabat2 yg bergelar ibu dpt berkongsi sesuatu dengan mrk..

mekasih pd erna dan rakan2 bergelar ibu yg sentiasa beri moral support..

Pn Kartini said...

Assalamualaikum kak Sal:)

Samalah dengan tinie kak..rasa lama juga menyepi dari blog!!malam ni baru terupdate blog tu haaa...:)
Utk akak..tahniah utk bakal menyambut ulangtahun blog 31 Julai nanti:):)untuk segala cerita dan ilmu yang dikongsikan disini..tini ucapkan tksh yaa kak..:):)

sal said...

TINIE..
TERIMAKASIH TINIE..
ITULaH pasal rasa syg nak tinggalkan sahabat2 Salsuria..
dpt juga berkongsi cerita suka duka..n pengetahuan..

mamawana said...

Assalam Sal,

Rindu kamu.... ihiikks...

sal said...

MAMAWANA..
APA khabar mamawana..suka baca n3 mamawana yg islamik sertamenggambarkan penulisannya yg ikhlas .....

Cik Ina Do do Cheng said...

sal sama-samalah kita menuju ke arah kebaikan. Insyallah, blog ni dah cam ibarat rumah keduakan. nak tinggalkan , sayang. dah ramai sahabat maya, tuk berkongsi ilmu.

Post a Comment