Wednesday, June 13, 2012

Minggu kepanasan.....

Assalamualaikum..
Minggu ni minggu kepanasan
cuaca terik dan berbahang....
best makan aiskrim...jom....
yang sejuk-sejuk dan berkaler..
kalau makan ramai-ramai, pasti sedap..
makan sorang2..eh, jenuh pulak nak habis..
atau yang di bawah nih....
hitam putih tinggi membukit..
 ais campur spt nih, penghilang rasa haus ..
tapi  lepas makan ni, kena minum air putih segelas..
sebab manisnya terasa melekit kat tekak...
petang ni  pula nak masak apa ?
masak simple je..
sayur campur ..
masak pun tak  banyak mana....
kalau bab makan...tak nak masak kegemaran adik.... 
takut terkenang2 kan dia  kat asrama  ...dah makan ke belum...
hati ibu..naluri ibu selalu camtu, kan..
tapi adik ni..dah tak kisah pun..dah mula berdikari..
 
semalam nampak fotonya kat  fb ..
Adik  berbaju  biru...
kemain lagi..seronok sakan..
 skrg  dah tertawa ria..syukran, kalau  dia dah ok  kat sana......
.

11 comments:

kakcik said...

Assalamu'alaikum Sal.

Dalam seminggu dua ni, bila bangun tidur tekak kakcik rasa perit je. Mungkin sebab panas dan kurang minum air.

Pagi ini kakcik cuma sempat masakkan anak2 nasi putih, ayam goreng dengan bawang dan cili, roti celup telur - goreng dan teh O panas. Semoga mereka tak merungut kelaparan. InsyaAllah. :)

Acik Erna said...

assalam sal..adik cepat je ceria dan gembira..ibu masih lagi terkenang kenang kan.
makan ingat adik..tengok bilik tidur adik pun ingat jugak..

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Sal..

Menjak dua menjak kebelakangan ni cuaca mmg sgt menggugat. Saya cuma amalkan minum mineral sebanyak yang mungkin apabila berbuka.

----

Zaman kita dah lama berlalu. Tiba masa anak2 pulak. Rindu anak yer! :)

kasihibu said...

petang ni sya nak ajak mama pengasuh si kecik tu keluar makan sbb kami teringin nak makan air batu campur di morib tu
jom.........

Nur-nba said...

Salam.. Alahai sedih pula baca entri akak ni.. Memang hati ibu selalu sahaja fikirkan pasal anak2 yg jauh di mata.

Wahh sedapnya kalau dapat ABC tu.., tambah2 kalau ada org belanja.. :)

P/s : Kak Sal ada alamat emel tak? Boleh tak Nur nak?? TQ

~~zana@pb~~ said...

Akak dtg malam ni, ada lagi ke air batu campur tu? Bagi akak, tak hilang hausnya kalau manis2 tapi kalau encik hubby belikan, menyedut jugak..hehe...
Maaf la Sal kalau akak kdg2 terlepas komen Sal.

MulutPayau said...

cuaca mmng membahang skrang ni...fuhhhh kalau dapat ABC tu mmng sejuk jer tekak...

mamawana said...

Assalam Sal..

Sedapnyer dapat nyedut eskrim tu... Lumrah ibu kan, masak itu ini, nengok bilik anak...dok tingat rindu.. jengok fb dia kalu2 dia online bleh chit chat...
http://nurqasehbiz.blogspot.com/2012/06/mengenang-isra-dan-mikraj-banyak-nya.html

Nur-nba said...

Salam. Kak Sal, lama tak tulis entri baru. Akak sihat? Nur harap akak dalam keadaan sihat walafiat.. Esok Nur dah mula sibuk dgn acara akhir sukan.

Kunang-Kunang said...

Salam Sal,

Comel2nya anak-anak dara dalam gambar tu.

anie,Nagoya said...

Assalammuallaikum kksal.

dpt mkn cendol diwaktu panas best.rindu cendol melaka.nak buat.tak geti.hehe...geti.cari resepi leh je buat.buat2 tak geti.maaf ya kksal.jarang n3.nak bg perhatian pd anak2.tak mo dia org pun lalai lam pelajrn mereka sbb mak mereka leka kat pc.insyallah...tak pasti leh sambung blog atau tidak?kksal tetap kita ingat.kwn maya yg tak penah kita bersua.tp dr blog kksal byk bg pengetahuan pd kita.lbh2 lagi tuk mendidik anak2.terima kasih.

Post a Comment