Friday, April 27, 2012

Menjenguk Dia..

Assalamualaikum..
Setiap minggu kalau kelapangan
Ku pasti datang menjenguk dia....
Dia yg pernah tertangguh pembinaannya..
Akibat pemaju  lambat menyiapkan..
Rumput dah mula naik ...

Semalam pergi ke sana..
intai2..
tengok kak Bibah datang...
Shima pula dah pindah ke situ....
Meriah...

Klu tanya anak2 pasal  pindah ??
semua geleng2 kepala...tak nak pindah..
Mereka lebih suka tinggal di rumah  sekarang..
Rumah ayah..
Faham perasaan mereka
Sebab di situlah mrk membesar ....
Tempat jatuh dikenang-kenang !!!.

Kak Bibah dah renovate rumah....
mrk jadikan rumah tu rumah kedua....
cantik..kiut miut...
Kak Bibah yang selalu bagi kata2 perangsang padaku
Supaya selalu tengok rumah baru ...tapi  tak berapa baru....
terima kasih kak Bibah..

Rumah baru ???
Tetiba terlintas  difikiran nak jadi macam kak Bibah
Bertamu pd hujung minggu yek....
Hilangkan penat dan stress....
haha..belum buat perancangan..
Masih dalam tribunal..
Baru pasang grill..

PS: DOAKAN.. MOGA DIPERMUDAHKAN URUSAN..

13 comments:

MulutPayau said...

Assalamualaikum kak sal...

Semoga Allah permudahkan segala urusan kak sal...

ibuintan said...

moga dipermudahkan semuanya Sal.. cadangan yg baik jugak tu, jadikan rumah percutian dihujung minggu

kasihredha said...

salam
boleh buat macam homestay ni sal
hari minggu boleh rehat2

Nur-nba said...

Salam. Apa khabar Kak Sal? Maaf ye kak, lama tak singgah..

Memang kalau suruh pindah rumah, dah tentu anak2 akak menolak. Bagus juga idea tu.. buat macam homestay. Kalau rumah tu ditinggalkan kosong tak berpenghuni untuk tempoh yang lama2 pun tak elok..

Kakzakie said...

Sal sayang kalau ada rumah tak uruskan. Kakak rasa kalau tak nak duduk tempat kita nie ramai yg cari rumah utk di sewa. Dua rumah kakak sewakan tak pernah kosong tau sal. Kawan hubby lagi satu rumah dah jadikan homestay. Bulan 4-5 ini ada contarctor sewa kerana projek di JB.

Moga dipermudahkan... kakak doakan.

Zaitun said...

Semoga dipermudahkan.

Sayang kalau rumah tak duduk, kalau tak sewakan aje.

Rumah kak Zai kat Lembah Beringin sampai sekarang tak siap2... terbengkalai.

sal said...

Assalamualaikum MP
TERIMAkasih. Amin.

sal said...

Assalamualaikum Ibuintan..
rumah hujung minggu??
InsyaAllah...

sal said...

Assalamualaikum Kasihredha..
Homestay??
ada juga cadangan di masa akan dtg..
tapi bukan sekaranglah..

sal said...

Assalamualaikum Nur..
homestay???
buat masa sekarang belum lagi..
nak renovate ..

sal said...

Assalamualaikum kakzakie..
belum lagi lagilah nampaknya....
mungkin di masa akan dtg boleh difikirkn....

sal said...

Assalamualaikum Zaitun..
rumah saya pun lama terbengkalai..

ibundo said...

salam sal. Doa juga semuga semua urusan dipermudahkan

Post a Comment