Tuesday, January 31, 2012

Tulisan Khat Dia..

Assalamualaikum
Semoga dalam perlindunganNya..


Semasa mengemas-ngemas
ternampaklah handwriting Hani 
tulisan khat lama dia..

Suatu masa dulu
dia suka  menulis-nulis khat
Ini salah satu hasil kerjanya yang masih disimpan.
Yang lain entah ke mana..


 kerana dia minat nak nulis-nulis Khat 
beberapa kali masuk pertandingan sekolah ..


Teringat suatu masa dulu,
dia masuk pertandingan sempena Maulidur Rasul 
kemudian bawa pulang wang tunai RM100.00 dan hadiah iringan
 waktu tu Wang sejumlah itu untuk budak sekolah rendah seperti dia 
besar nilainya  ..senyum sampai ke telinga..


Begitulah ye..klu kita pupuk minat anak-anak, 
InsyaAllah menjadi ..
tapi kini, saya tak pupuk minat dia lagi..
jadi sampai kat situ jee..


Kawan-kawan cadangkan supaya belajar lagi..
ke peringkat yang seterusnya..
tapi masa tu dah sebuk dengan pembelajaran dan lain2 komitmen...


itulah ceritanya kenangan manis anak 
sempena Maulidur rasul dulu-dulu..


Seorang Ibu seperti kita..
terkadang teringat  kenangan bersama anak2 yg disayangi...
iringan doa: Moga ceria, tawakal, beriman..Amin..



15 comments:

mamawana said...

Teruskan ajer minat tu. Sayang ditinggalkan begitu shj. Jadikan hobi. Tulis banyak2 dan framekan. Jadikan gift pd teman2 mesti ramai yg berkenan dan berminat membelinya. Lama2 bleh jadi side income.

Acik Erna said...

Assalam sal..memang berbakat sunguh..cantik tak ramai yang pandai menulis khat ni.
bila tengok apa yang sal kongsikan..kagum sungguh....tak sangka tulisan tangan anak sekolah..tahniah buat anak sal Hani

kasihredha said...

amiin
cantik nya...berbakat
Arwah ayah saya pun punya kebolehan yg sma dgn hani :)

cheqna said...

amin..
aha kak..cantik tulisan tu..sayang la kalau tak teruskan

kasihibu said...

cantiknya kak...sya tulis jawi pun salah eja

anitaare said...

assalammualaikun k sal,

alhamdulillah msh dpt kunjung kesini lg..pandainya anak akak berkhat cantik sungguh!
teruskan supaya tak ditelan zaman...

Salina@IbuAqil said...

Canteknya!!!
Berseni.. ;)

Zaitun said...

Cantiknya...sayang kemahiran yang ada kalau tak di teruskan.

ieja amieja said...

ank saya dulu pun masuk jg pertandingan tulisan khat ni..tp x dipupuk sampai takat tu je la..salam maulidurrasul..

suri solehah said...

wah kak..ting berapa anak akak tu?tahap pro sesangat dah tu..jangan tinggal kak..sayang

Nur-nba said...

Cantiknya tulisan Hani.. Memang dia sangat berbakat. Kalau Nur, sure dah framekan.. Jangan ditinggalkan..

mak encik | SZ said...

alhamdulillah anak kak sal dikurniakan bakat menulis khat ... mmg cantik kak!

che mid said...

Alhamdulillah, kalau tak ke mana-mana pun takpe..dapat menaikkan keyakinan dia dgn bertanding pun dah cukup kan.. menang tu kira bonus la.. sekurang2nya kita sebagai ibu dah mendorong anak untuk mencuba..

Mak Su said...

wow! berbakat!

Bintu Qawaid said...

cantik mesti Allah suka.Allahu jamil fayuhibbu jamil.teruskanlah kalau minat masih ada.

Post a Comment