Tuesday, May 3, 2011

ibu sayang kamu..

ibu sayang kamu..
sebab itulah ibu layan kerenah kamu...
dengan meluangkan masa untuk
 bersama merehatkan  minda di luar
 berjalan-jalan di sekitar sini..cuci mata ...
ibu sayang kamu..
sebab itulah ibu ikut korang main bowling..
 walau ibu tak nak main..
kerana dah puas bersenam kat umah (mengemas)
ibu sayang kamu..
sebab itulah ibu ajak kamu membeli beberapa buah buku..
untuk keperluan..
ibu sayang kamu..
sebab itulah ibu tak nak membelikan kamu
kamera DSLR spt yg kamu minta..


kemudian  menggantikan  kamera DLSR tu
dengan kamus elektronik..
kerana ianya lebih bermanfaat buat masa ini ..


ibu sayang kamu..
sebab itu  ibu selalu ingatkan
ada benda yang boleh dibuat
ada benda yg  tak boleh  korang buat..

ibu sayang kamu
sebab itulah ibu rajin berpesan-pesan
supaya peka pd persekitaran..
kemudian rasionalkan diri..
Yg baik jadikan tauladan
yg buruk jadikan sempadan..

17 comments:

Acik Erna said...

assalam sal
ibu memang tetap sayangkan anak2..marah bukan bererti benci kan..

ibuintan said...

memang ibu sayang sangat dengan anak2... kalau benda bermanfaat yg diminta pasti ibu tunaikan..

walau pun sukar akan diusahakan juga

kakcik said...

Hanya ibu yang tidak waras sahaja yang tidak menyayangi anak2 mereka.

Norhafiza said...

betul tu kak..sayangi anak ada hadnya..jangan dimanjakan sepenuh hati kelak membakar diri sendiri..semoga anak2 kita akan menjadi anak2 yg soleh dan solehah...amin..

kasihredha said...

kasih ibu sepanjang masa

Yan said...

Ibu manan yang tak sayang kan anak kan kak.. Nanti bila depa besar baru depa tau cam ne kasih sayang kita..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Semua ibu di dunia ni sayangkan anak mereka.Dorang dah jadi ibu nanti baru dorang tahu cam mana perasaan kita, jaga dorang.

nba-Nur said...

Tentu serba salah bila anak2 meminta barang2 daripada kita kan kak? Semoga anak Kak Sal tahu betapa sayangnya akak pada mereka.

Zaitun said...

Sebab ibu sayang kamu mulut kak Zai tak penat membebel.Pesan,larang berulang2 selagi mata celik.

NM02 said...

pengorbanan dan kasih sayang seorang ibu mmg tak terbanding dengan benda lain

Rinna said...

kasih sayang dan pengorbanan ibu tak dapat dibalas..dengan wang ringgit..dan kita sebagai anak hanya perlu memberi dia kasih sayang

Sz said...

semoga anak2 kita pun akan menyayangi kita macammm kita sayanggg mereka kan kak...heee

cikceriacorner said...

bestnye akak...

sayang pon sayang akak..

akak ibu yang best..hehheh

maiyah said...

assalam..

mmg kita slalu nk yg trbaik utk anak2 kan.. risau dlm keadaan dunia skrg

anie,Nagoya said...

ibu memang prihatin n sayang anak.sayang lebih dari nyawa sendiri.

Ati Masrif said...

harapnya kasih sayang kita..

akan di balas dengan kasih sayang juga
dari mereka kelak :)

cik adha said...

kasih ibu membawa ke syurga

Post a Comment