Thursday, May 19, 2011

n3 bersawang..

Daripada membiarkan blog ni bersawang..
baik dimuatkan  n3 ini  dengan foto-foto..
teruja tengok air bergerak...
rajin2  betul nak upload foto sebegini..
..
wah cantik...

wah menakjubkan..
air  menuruni lembah....
membayangkan objek dan bunyinya   
yang dpt merehatkan minda..
sembolik kepada ketenangan dan kedamaian..

lama tak pergi ke tempat seperti ini,kaw yg  bertemakan alam semula jadi...
x berkesempatan..

nampaknya dpt tengok air bergerak 
yang ini ajalah yee .....
air paip...hehe..
falsafah minggu ..
kebersihan hati...sejernih air 
sejuknya hati ...spt embun pagi..
Jika ada persengketaan..lupakan
Jika boleh memaafkan kesalahan org....usahakan..
tugas kita hanya berbuat baik sesama insan..
seperti air-air jernih yang terus mengalir itu..
sentiasa segar...

18 comments:

Rinna said...

Cantik pemandangan air terjun tuh..

anitaare said...

kalu gaduh dgn pasangan..salah seorang mesti jadi air..kerana air penyembuh jiwa.

cantiknya waterfall tu ye..keindahan Allah Maha Pencipta.

anie,Nagoya said...

insyallah....tgh berlatih tuk menjadi manusia yg tenang, setenang air dlm gmba2 tu....

kasihredha said...

suka gambar yg pertama tu

Acik Erna said...

assalam sal..akak jugak cukup suka tengok gambar2 seperti ini..cantik..

Sz said...

air paip je la kita hadap ye kak...
ok jugak...sibbaik dapat free 11meterpadu air kat selangor..hihihi

Ati Masrif said...

kata2 di bawah tu

atipun tengah berusaha nak buat
lagu tu...

memaafkan dan melupakan
tapi susah ..kalau hanya sebelah piak kan kak...?

Yan said...

sedapnya minum air masak..emmm

MaizaC'Joe said...

Tenang dan damai ja...
Maiza kerap ja biar blog bersawang.. tak sempat nak update.. tambah2 lak jarang update.. hehe

ainnoraini said...

dah lame tak pegi mandi air terjun...

tengok kat gambar ni pun dah jd tenang..sejuk jer mate memandangnye...

Cik Ina Do do Cheng said...

Nampun air sal, bila pandang jadi sejuk je hati. busy ke sal?.

Norhafiza said...

No pun seronok p sana kak..abg lagi la..nak je p tempat yg nyaman dan sejuk...

nur said...

AsSalam Sal...
Cantik pemandangan air terjun... dapat rasa sejukkk airnya.. rasa nak ke sana dan-dan tu gak.. :)

Memaafkan dapat pahala, kan sal..

suri solehah said...

salam ...indah ciptaan Nyakan...kak sal...jika boleh memaafkan..usahakan...tapi kadang kalau hati dah hancur..maaf juga..tapi parut tetap ada...lemahnya iman

maiyah said...

assalam..

mmg suka pemndangan camni.. blog kita pun berswg gak huhuu

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Sal,

Tengok gambar air terjun ni menyejukkan mata dan mendamaikan hati.

Salam singgah, kalau kelapangan jemputlah ke blog akak.

Nek Cun said...

Sal, ustaz ada berkata, salah satu amalan soleh yang pahalanya boleh membawa ke syurga ialah apabila kita menggali perigi dan airnya boleh dimanfa'atkan oleh insan lain... Air adalah anugerah Allah yang amat bermakna kepada semua makhluknya di muka bumi ini... Oleh itu, hargailah air...

Cikgu Tie said...

orang yang mudah memaafkan orang akan memiliki hati yang tenang kerana tiada rasa dendam dan kebencian dihatinya.
Tapi...bukan mudah untuk menjadi seorang yang benar-benar pemaaf.

Post a Comment