Friday, March 11, 2011

mimpi..

Eh Rindu nak menulis . rindu nak mencatatkan sesuatu . walau kurang penting dan memang tak berapa penting pun..huhu..


Pernahkah anda bermimpi sesuatu sehingga terfikir2 dan susah nak lupa?..
kata org mimpi mainan tidur...
tapi, ada tak mimpi yang memberi kesan positif ...


saya ?
eh, ingatan pd mimpi  hari tuh membuat saya fobia ketika memandu sejak dua menjak nih..siap berpesan2 pd anak supaya membawa kereta dgn cermat...
kira positiflah tu yee.


Kelmarin saya bermimpi membawa kereta, ke destinasi yg saya sendiri kurang  pasti. jalan sempit dan tersangatlah sibuk, di bahu jalan agak sesak pastu  melalui  satu kawasan pasar malam..

Nak dijadikan cerita, tiba-tiba saya memecut, dan hampir ‘mengena’ gerai orang, lalu saya mengambil langkah berjaga-jaga. Saya pun tercari2 brek, puas kaki mencari2...…Ehhhh nasib tak baik, brekkk tak berfungsi pulak.Panik sungguh…Dalam kekalutan masih tenang.. dlm minda berligat , apa nak buat nih…..Akhirnya  sempat berfikir untuk capai  handbreak…dapat  tarik  sekuat2 hati.
Syukran kereta  berhenti …selamat…dan tak ada apa2  KES  yg tidak diingini berlaku ...
Saya pun berpatah balik,  memandu perlahan2  dan akhirnya  selamat sampai kat rumah...
aikkkk…, dlm mimpi tu sempat pula saya  repair brekkk dan ok  semula..…
Apabila  tersedar,  beristigfar banyak2…walaupun dlm ruang lengkup mimpi,ngeri  dan  berpeluh juga di dlm kesejukan pagi, terus bangun dan memulakan tugasan subuh....
Selang sehari kemudian rupanya saya terpaksa memandu kereta hubby, memang terkial2 , gearnya agak keras, breknya....uh....berpeluh dlm aircond..
lainkali taaaaaaakut nak pinjam kereta hubby, kereta kita juga yg sedap pakai walaupun biasa-biasa....
Memohon agar terlindung drp musibah. Moga selamat..

8 comments:

=sz= said...

semoga semuanya selamat ye kak sal...

saya pun dah terbiasa pki keta auto,tkial2 gak la klu tetiba kena bawak keta manual ;)

jeydesign6 said...

Saya suka pakai kereta manual saja.

kasihredha said...

saya selalu mimpi lambat gi sekolah...tention sampai menangis...sedar dari tidur...memang saya menangis hihi

sal said...

Assalamualaikum SZ,
Kita ni hnya pandai pakai keta sendiri jeee,
klu pakai keta org lain, tentu tak selesa yeek..

sal said...

assalamualaikum kak Jey..
kak jey memang cermat dan teliti..

baju..mana pic baju...nak tengok..

sal said...

assalamualaikum Kasihredha..
ye keee nangis betul..huhu..

kak Erna said...

assalam sal..semoga selamat semuanya..
alhamdulillah..kerana mimpi..sal lebih berhati2..

sal said...

Assalamualaikum KAK ERNA..
Hanya mimpi..
hikmahnya lebih cermat ketika memandu..

Post a Comment