Monday, March 21, 2011

sakit rupanya......

Saling tolong menolong, bekerjasama adalah nilai-nilai murni yang perlu diterapkan dalam jiwa setiap insan..

Salah satu sumbangan yang boleh dibuat adalah  menderma darah. kesedaran  ingin TURUT SERTA menyumbang  menyebabkan mereka datang  demi menyahut seruan itu....PATRIOTISME...Menunaikan tanggung jawab sosial kepada negara tercinta..tenaga muda sgt produktif...

Contoh ayat yg menikam jiwa...(menusuk kalbu)
'Derma Darah Selamatkan Nyawa'

Bukan saja ingin membantu, tetapi  anak2 muda ini sebenarnya ingin berkongsi pengalaman menarik  melalui kempen  menderma darah....FIRST TIME....

Adakah ia satu pengalaman menarik?


???????????????????????





Oh, sakit  rupanya !!!!!!

Kemudian ia menjadi satu  mimpi ngeri...... Macam kes DERAlah pulak........





Sepatutnya tak sakit, kan..........


Agak2 lepas ini diorang nak derma darah lagi tak, KALAU begini ....

Kepada Pihak2 berkenaan ..Lebih prihatin dan  cermat ketika menjalankan tugas.........



27 comments:

kakcik said...

Kakcik pernah menderma darah, tak sakit pun. Mungkin tak kena caralah tu...

kasihredha said...

sakit sikit je....salah cara kot, sampai lebam gitu.

=sz= said...

hmmmm ngeriiii nya kak sal!
lengan jadik merah membengkak ke tu...

ainnoraini said...

saye tak pernah lagi derma darah..
kalau dah mcm tu takut la pulak...

sal said...

Assalamualaikum KAK CIK..
Sepatutnya tak sakit klu dilakukan dengan teliti

sal said...

Assalamualaikum KASIHREDHA..
Taktahulah mengapa sampai lebab camtu..

sal said...

assalamualaikum SZ..
Memang ngeri..

sal said...

Assalamualaikum AINNORAINI

klu macam tu gayanya..org pun takut nak derma darah

Norhafiza said...

YA ALLAH, kenapa camtu skl???..silap teknik kot huhu...sabo ye kakSal..

sal said...

assalamualaikum NORHAFIZA..
Tak taulah benda yg dicari tak jumpa2...cucuk sana , cucuk sini..kesannya begini..

Tukang Taip said...

nasib baik tym saya derma darah,nurse tu pandai cari urat..

sal said...

Assalamualaikum TUKANG TAIP..
ini nasib tak baiklah nih..tak nampak urat...

Ati Masrif said...

eee...teruknya

tangan kak sal ke..

ati ni tak pernah derma darah lagi

ngeri lah....kalau jadi lagu tu

sal said...

Assalamualaikum ATI..
BUKAN TANGAN saya tuh..tgn anknya..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

makcik memang tak pernah derma darah, mungkin tak akan kot.tak tahulah, takut ngan jarum.

nba-Nur said...

Salam.. Aduh kenapa la boleh lebam sampai macam tu sekali. Nur pernah sekali menderma darah. Agak pening sikit lepas tu..

suri solehah said...

salam kak sal..issh..macam tu sekali jadinya..agaknya yg buat tu tak pandai buat..pernah jugak jd lebam masa amik darah sbb nus tak jumpa urat..tp taklah seteruk tu

kak Erna said...

assalam sal..kalau tak kena gayanya memang jadi macam tu..kalau yang pandai..tak de tinggal kesan lansung..

jeydesign6 said...

Kesan buruk berpunca dari keputusan yg silap. Kesan buruk yg menimpa kita disebabkan kecuian kita.Setiap yg berlaku terjadi atas kehendak dari Allah. Buatlah itu suatu pengajaran di masa akan dtg. Perlu redha atas apa yg telah di tentukanNya. Lihat komen seterusnya di blog KU.

Rinna said...

Adoi awat jadi lebam gitu.. Kalau tak sakit tak pe laa.. Tahniah pada yg menyahut seruan utk menderma darah..

sal said...

CIK INA...Sebenarnya menderma darah..takdelah camtu sgt...

sal said...

NUR..
Tak jumpa urat tuh...cucuk then cucuk lagi, akhirnya lebam..

sal said...

SURISOLEHA..
Mungkin kot...

sal said...

KAK ERNA..
Betul kata kak Erna, sya prnah tengok juga..takde papa pun, sakit skit jee

sal said...

KAK JEY...nasib baik bukan si anak manja kak jey yg kena, klu tidak nangis kak jey...tau..

sal said...

RINNA...
SAKIT...berhari2..ulang alik ke klinik..fobia kejab..

Siti Fatimah Fuzz said...

bukan salah org yang menjalankan tugas semata mata.....orang yang menderma tuu jugak kena lebih berhati hati....sebelum sembuh sepenuhnya,jangan buat kerja berat or give pressure kat tangan tuuu....

Post a Comment