Saturday, March 26, 2011

rahsia cinta suami..

Seorg pemimpin melancarkan buku yg mengisahkan rahsia percintaannya terhadap isteri sepanjang hidup bersama...

Nak tau berapa lama mereka hidup bersama....
selama 48 tahun 10 hari…….

Salah satu petuanya…..

Apb bertentang mata ngan isterinya, beliau sering berdoa…

Doanya..
-       Terimakasih ya Allah, engkau lahirkan aku untuk dia (nama isterinya) dan dia untuk aku..
-       Terimakasih ya Allah,  engkau mempertemukan kami menyemai benih cinta yg engkau tanam pd diri kami
-       Terimakasih ya Allah,  Engkau memberikan kekuatan dan kemampuan menyiram benih cinta itu dgn kasih sayang kami..
-       Terimakasih ya Allah, Engkau perkenankan kami bernaung di bawah titipan cinta..
-       Terimakasih ya Allah, Engkau memberi kami kesempatan merasa, menikmati dan melihat benih cinta kami tumbuh..


Menurut lelaki itu, Beliau  juga sentiasa menyebut doa itu tidak kira di mana saja..



Dan kini ketika menjelang usia senjanya ……Walaupun isteri yang dikasihi telah pergi  buat selama2nya mengadap ilahi, tapi beliau masih merasa bahagia bukan sahaja bahagia bersama  DIA tetapi kerana teguh dan kukuhnya  kasih sayangnya  terhadap isteri..  

ps: wah syahdunya....

18 comments:

Pn Kartini said...

Assalamualaikum Kak Sal:)

Memang syahdu tika membacanya..
betapalah teguh dan mendalamnya cinta dan kasihsayang sang suami...:)

sal said...

Assalamualaikum TINIE..

sungguh ikhlas cintanya yeee..

nba-Nur said...

Salam.. Tulusnya cinta mereka berdua.. Terharu dengan kisah ni..

p/s: Kak Sal, borong apa di tapak pesta Konvo UTM? Nur tak pergi lagi la.. Takde kawan nak temankan..

ibuintan said...

bertuahnya pasangan ini, bahagia hingga ke hujung nyawa

kasihredha said...

salam
kalau suruh suami buat sure dia tak buat(hihi ..buruk sangka)...
apakata kita yg amalkan?
ok tak?

sal said...

Assalamualaikum NUR..

Pergilah...bnyk pilihan..
yg dilihat : baju, tudung, t-shirt muslimah, kain..biasalah org pompuan mata ke arah tu jee..

sal said...

assalamualaikum IBUINTAN..

ya memng bertuah...

sal said...

Assalamualaikum KASIHREDHA..

good idea..

lagipun yg remeh2 camtu org lelaki kurng suka,kan.
yg prihatin selalunya org pompuan..huhu..

iBu...gUru said...

teringat my laling yang sedang berkursus

Norhafiza said...

yaALLAH...alangkah bahagianya kan..semoga kasih suami kita pun begitu..amin....

sal said...

IBU GURU..

Moga sentiasa bahagia, dilimpahi rahmat dan hidayah dariNya..Ameen..

sal said...

NORHAFIZA..

InsyAllah..moga sentiasa bahagia sepanjang hayat..Ameen

MummyEcha said...

Assalamualaikum k.sal,

tersentuh ngan cinta yang ditunjukkan oleh pasangan ini...

mamawana said...

Assalam Sal..

bagus perkongsian ini. Pesanan yg baik utk anak2 jua.

anie,Nagoya said...

Assalammuallaikum.

adakah pasangan itu kita?hihihi....bertuahnya sungguh cinta sejati mereka tu.berterima kasih n bersyukur pada Allah utk segalanya

maiyah said...

assalam.. menarik cite ni

kak Erna said...

assalam sal..memang syahdu dan menarik..

=sz= said...

boleh la sama2 kita implemen kan ...
terima kasih k sal! :)

Post a Comment