Friday, March 29, 2013

Kill Canser

Assalamualaikum
Sedikit info kesukaan dan ketidaksukaan kanser :
Buah betik dan teh hijau juga baik untuk mencegah kanser...

Sel kanser suka merebak jika ada gula berlebihan dan daging..

Sel kanser suka pada suasana asid dan tidak suka dlm suasana alkalis di dalam tubuh..gaya hidup  spt pemarah, dendam, stress berpanjangan, sedih, putus asa  boleh menghasilkan asid dlm tubuh....

Sel kanser mudah dibasmi jika oksigen banyak..Oleh itu, meditasi dgn menarik nafas panjang 2 kali, olahraga, aerobik adalah baik untuk menghindar kanser kerana aktiviti ini meningkatkan kadar oksigen dalam tubuh.

Hindari/kurangkan  penggunaan plastik dan foam pd makanan..Pakai botol kaca dan elak botol plastik untuk air minuman.

p/s : jika kita dah berusia, penting untuk mengetahui faktor2 pemakanan dan aktiviti meningkatkan gaya hidup sihat.. kadang2 kita bukan tak tahu tapi lupa dan kurang ambil berat.......Sharing is caring...

8 comments:

ibuintan said...

banyak penyebabnya sel kanser ni untuk merebak kan.. penjagaan pemakanan kita memang sangat penting

Acik Erna said...

Terima kasih sal.nak kongsikan dengan kawan yang mengidap kanser tu

nur said...

Salam sal...
Moga dikurniakan Allah kesihatan buat kita semua. Sal, ada fakta yang kata pegaga juga boleh merawat kanser. Ikhtiar mana yang dapat, selebihnya kita serah pada Allah Taala yang berkuasa memberi kesembuhan..

MulutPayau said...

Terima kasih atas perkongsian....

sukiman said...

saya biasanya makan kat kedai, mereka tak masak sayur pun...teruk kan...

Kakzakie said...

Kalau ikutkan semua itu kita ambil cuma kalau dah kena memang susah utk dirawat..

Pemakanan kena jaga dari awal..

mamawana said...

Assalam,

Saya sgt suka jaga makan, berpantang itu ini tapi part beriadah akhir2 ini sgtlah kurang bersenamnyaaa...huhuhu

Nur-nba said...

Tq kak kerana berkongsi.. Kita sentiasa kena jaga pemakanan.. tapi tu lah kadang2 terlepas pandang juga.

Post a Comment