Sunday, December 4, 2011

Sarapan Roti Canai...

Assalamualaikum
moga sihat dan ceria-ceria selalu.
drp google..tak sempat nak snap..snap..

Dah lama tak makan  roti canai. ...

Pagi semalam, semuanya  seiya sekata, sehati sejiwa nak sarapan ni...
Jadi.... lebih mudah diatur, 
cuma pergi ke sebuah restoran jee ..

Tapi....nak makan dekat area sini, terasa malu-malu....
Perasaan je.... nak buat macam mana ..
Nak makan jauh2 sikit, tak kuasalah pulak nak gerak pagi2 ....
Pemutus bicara:  membawa balik sebungkus roti canai kosong untuk seisi keluarga..

Sampai di rumah..si anak  terlebih rajin dan kreatif...
Dia panaskan kuali, masak semula dan tepekkan dengan telur.
Wah..lebih tebal ..lebih enak
makan pun terlebih-lebih...


Teringat: Arwah emak pandai buat roti canai sedap..
Melalui pemerhatian  pula di restoren :
Untuk lebih rangup, mereka menguli  tepung guna banyak minyak ...
eh eh..eh..
tapi dah ramuannya gitu !!!!....

Info..
Roti canai mempunyai jumlah kolestrol yang tinggi..
Kandungan kalori dalam 1 keping roti canai menyamai 5km berjogging
sesekali kira ok..
tapi, kalau  terlalu kerap memakannya ....terfikir jugak yeee...


Ziarah..
Semalam ziarah laman  kak Ani (klik sini),
Beliau tak sihat..
Didoakan semoga kak Ani cepat sembuh..
dan tabah menghadapi dugaan..Amin..

12 comments:

Pn Kartini said...

Salam kak Sal,
Dah lama tak makan roti canai...tempohari balik umah mak makan roti lubnan dgn kuah kari...ok juga..:)

Utk kak ani yg tdk sht....sama2 kita doakan agar k ani cepat sembuh...

cheqna said...

semalam rasa sangat nak makan roti canai..tapi sampai kat kedai..dah habis...huhuhu

ibundo said...

mereka yang tak boleh tinggal roti canai ditakuti nanti diserang penyakit. sekali sekala tak apa. tapi yang sekali sekala tu pun asek tringat2kan jumlah kolesterol tu. adei..

~ yus ~ said...

anak2 saya suka roti canai ni. Suami saya pun, seminggu mesti nak makan sekali...huhu

MulutPayau said...

dah lama tak makan roti canai...heheheh diet punya pasal....

munna said...

masa mengandung anak pertama dulu ..munna suka sgt makan roti telur hari2 pun takpe...

Juliet_iRa~" said...

roti bom pon sedap..heee

kasihredha said...

suka :)

Zaitun said...

Roti canai memang tak elok dimakan selalu tapi anak2 kak Zai suka sangat.

Semoga kak ani cepat sembuh.

sal said...

Assalamualaikum..
Kepada semua rakan..
Pn kartini,Ceqna,ibundo,yus,MulutPayau,
munna,Juliet Ira,kasihredha,zaiton..

terima kasih kerana meluangkan masa memberi respon pd entry ini..moga kalian sentiasa ceria dan sihat selalu...

cikceriacorner said...

lama xmkn roti canai..tgk roti canai akak...teringin plak...hehehe

moga kak ani cepat sembuh..:)

missgee said...

Kak Sal,
Pasal kalori tue arr
saya jarang nak makan..
Tapi kekadang kantoi jugak..

Post a Comment