Sunday, November 27, 2011

Majlis Undangan..

Assalamualaikum
cantiknya, foto pelamin ini ..

Cuti-cuti sekolah begini, 
kita memang banyak menerima kad jemputan kahwin....
Alhamdulillah..syukran pd anak2 yg telah sampai jodohnya..

Hari ini pun, ada satu undangan ..
bukan majlis nikah kahwin..
Tapi jemputan majlis pertunangan di rumah jiran..
Majlis itu  bermula pukul 12.00 tengah hari..
jadi, sempat bangun pagi untuk menyediakan sedikit kek dan pulut panggang 
untuk di berikan kepada jiran tersebut...
 kek coklat yang telah dihiaskan....
kalau dibantu anak-anak, cepat je siap..
pulut panggang .....

TERUJA pula untuk mengambil foto-foto hantaran
 daripada pihak perempuan..
segala macam barangan untuk diberikan kepada
 bakal pengantin lelaki
kesemuanya ada sembilan buah dulang  hantaran 
sirih junjung..
senaskah Al Quran
coklat ini hadiah daripada rakannya.
sejadah dan songkok
manisan dan gula-gula di dalam bekas kedap udara..

walaupun simple tetapi menarik dan kreatif..
itulah sebabnya nak snap..snap..

Pada kesempatan ini 
ingin mengucapkan selamat pengantin baru
kepada anak-anak yang akan 
dan bakal melangsungkan perkahwinan
dalam masa terdekat ini
semoga kekal bahagia selamanya..Amin..

13 comments:

Pn Kartini said...

Salam Maal Hijrah Kak Sal:)

Memang cantik & kreatif..:)
Cuti2 sekolah camni mmg banyak jemputan sana sini kan kak..:):)

ainnoraini said...

suke coklat tuu...

mmg musim kenduri kahwinkan kak sal...saya esok ade jugak...

Acik Erna said...

sal..bermula dari minggu ni hingga ke tahun baru cina..penuh dengan jemputan..

nur said...

Salam Hijratul Rasul sal...
Tumpang seronok tengok barang2 hantaran tu, cantik2 sume dihias..
Time cuti sekolah, jenuh makan kenduri kan sal...
erm.. terliur tengok pulut panggang <)

MulutPayau said...

Assalamualaikum kak sal...

Salam maal hijrah....

Memng cantik dan kreatif hantaran tu..suka tengok..

E-na Lovely Kitchen said...

salam maal hijrah utk kak sal juga..moga sihat dan bahagia di thn baru...cantik betul pelamin tu kak...

Cikgu Tie said...

Segalanya cantik... pelamin cantik,hantarannya pun cantik.

sal said...

Assalamualaikum kawan2..
terima kasih atas kesudian kalian untuk bertandang dan memberi respon kepada entri ini..

Moga Allah merahmati dan memberkati kita semua..Amin

~ yus ~ said...

memang cantik pelaminnya...

pulut panggang? kegemaran saya tu kak sal...:)

CikGu Ma said...

terima kasih atas ucapan tu...tp saya belum sampai jodoh..hehe...btw, saya follow cni..=)

Nur-nba said...

Memang banyak jemputan.. Sedapnya tengok pulut panggang tu.. :) Kak Sal buat sendiri ke?? Nur suka sangat..

Yan said...

congratulation buat bakal pengantin...

rajin nya dia.. alhamdulilah kita boleh bersedekah..

Salina@IbuAqil said...

selamat pengantin baru kepada bakal2 pengantin.. moga kekal hgga ke syurga.. ;D

Post a Comment