Monday, November 21, 2011

baiknya hati....

Semalam, ketika anak balik dari sekolah selepas menjawab kertas SPM,
dia mengulurkan satu bungkusan beg plastik berisi pelbagai barang..
masyaAllah....banyaknya ole2 ....Mula-mula nampak tasbih.

kemudian nampak pelbagai jenis manisan..
Ada gula-gula, serbat dan coklat...
Ada kismis yg besar-besar,  sebesar ibu jari kanak-kanak darjah 1..
kismis ni masam2 manis., Sedap..di kedai kismis ni RM40 sekilogram..
Kemudian tengok ada kurma dan satu peket buah tin kering..
Hari tu baru cerita tentang kesedapan buah tin ni...hari ni dapat pulak merasa..


Minyak wangi pun ada....
Paling disukai ramai benda nih lah...
sebentar lagi tentu kehabisan stok...
laris macam goreng pisang...
dikerjakan oleh anak2 di rumah nih..
pastu kuku2 masing-masing macam pengantin baru..
merah menyala2....silau mata den..

sejadah hijau yg cantik.....
bagi motivasi sikit pada si kecik dlm rumah nih.....
beg sejadah pun ada.....
bolehlah klu nak bawa telekung ke mana2..




kemudian si kakak test yg ini pula....
jubah hitam....
apabila dia dah pakai,
nampak cantik ....
berkenanlah pula..



si angah nak jugak....
nak suruh dia diam..
hulurkan satu lagi jubah simpanan..
pemberian rakan hari tu
suruh dia pakai..
emmmm..jawabnya jadi hak miliklah tu....
si ibu memang suka mengalah..takpeee...cian...

Murahnya rezki hari ini..
Ole-ole yg di atas tu kiriman Puan Mah, cikgu  matematik  anak ,
Dia baru balik menunaikan Haji..
syukran,  moga beliau dapat haji  Mabrur..

11 comments:

cheqna said...

alhamdulillah..
amin...mudah mudahan..insyaallah

Pn Kartini said...

Assalamualaikum kak Sal:)

Alhamdulillah....murah rezeki akak..:)

Suka kan terima cenderahati lebih2 lagi dari Mekkah.....:)Moga dimurahkan rezeki juga buat Puan Mah..:):)

kakcik said...

Alahmdulillah, rezeki yang sangat beerti. :)

ainnoraini said...

Alhamdulillah..rezeki tu..dtgnya dari tanah suci...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

beg sejadah tu canteklah..

kasihredha said...

murah rezeki :)

Acik Erna said...

sal..alhamdulillah sal..murah rezeki..

MulutPayau said...

Alhmdulillah...murah rezeki...cantik jubah yg diberi...

Ros said...

Salam Sal,

Syukur alhamdulillah rezeki dari allah....bukannya senang kita nak dapat barang2 dari tanah suci ni kan...

Zaitun said...

Alhamdulillah ...orang memberi kita merasa.

sal said...

assalamualaikum kawan-kawan..

terimakasih ye kerana respon dengan n3 saya..
moga bermanfaat..

Post a Comment