Tuesday, August 3, 2010

Yang Ini Menghiburkan

Daripada membiarkan blog ini bersawang, 
ada baiknya memuatkan gambar ini....
sekurang2nya terhibur juga..


Minggu ni kami diterjah anak2 saudara along. 
Sebenarnya mereka  adalah anak abang sepupu along.

Suka melihat mereka bermain dan bercakap. 
Sangat menghiburkan. Sempat snap gambar ...
   Avicenna.....
ketika  balik ke sini dulu saya tak faham apa benda yang  dia cakap, 
dia membesar dengan org Arab sana.  
Sekarang dia dah banyak kosa kata.

' Wah hebat !!! ' 
kata2 itu sering  meniti  dibibirnya apabila dia menang 
dalam apa2 jua permainan di rumahku...

      NurShifa' . Dah besar sekarang. 
Dia lahir sehari selepas datuk along meninggal dunia. 
Petang tu kami sebuk mengurus jenazah , 
Subuhnya pula NurShifa' lahir ke dunia. 
Kehidupan ini sememangnya seperti sebuah drama, 
skripnya  telah disusun2kan. 
Perancangan itu datangnya dari Allah Yang Maha kuasa. 
Tulah takdir namanya..

Ya Rab untuk hari2 seterusnya. 
Moga semua  yang datang dariMu yang baik2  belaka. 
Tak terdaya sekiranya ujian yg diterima berat2. 
Permudahkan urusan kami.
Ampunkan dosa2 kami. Amin.
(Sempat meratap & doa.....)

                                             Sarah sofea. Dia dah besar sikit. 5 thn. 
Dah  sekolah tadika dan cerdik bercakap...

Kebetulan pada masa tu  budak2 ni dapat berjalan2 ke Zoo JB
dah puas2 tengok anak2 saudara along. 
Tengok gambar penghuni Zoo pulak . 
Sedikit foto tuu yang  sempat dimuatkan.

Gambar ini pun menghiburkan jugak  ...
Pasangan bahagia, 
makan bersama-sama. 
seiring sejalan ..

bersendiri dik.... 

cantik dan manja..

 wah,yang ini termenung jauh, nampak?
ingat masa depan yek.. 
dah bahagia duduk kat situ. 
Tak payah susah payah cari makanan dik. 
Makanan yang enak2 di situ telah disediakan.

P/S: Apabila Sedang  mengemas2 blog, tetiba terhilang salah satu blog . Penulisnya Nida-Ul-Iman, UK. Saya suka membaca blognya yang Islamik tu..Mungkin juga Cik Nida dah pulang ke Msia dan berkahwin. Tahniahlah. Jika beliau  terbaca blog ini, tinggalkan pesan agar dapat dijejaki serta menyambung silaturrhim.Moga bertemu kembali.. .

2 comments:

Ummi Humaira said...

salam sal....

avisina tu makna nya apa?

suka tengok si cantik dan manja tu , he he he

sal said...

salam Ummi Humaira...
Ayah budak ni (my nephew) menamakan anaknya IBNU SINA yang lebih dikenali di barat dengan nama Avicenna - sempena mengambil berkat nama saintis muslim yg tersohor tu.

Post a Comment