Friday, December 7, 2012

Top Cancer Causing Foods...

Assalamualaikum..
Semoga Allah mengurniakan rahmat dan kasih sayang-Nya buat kita..

Cuba mengingat kembali makanan semalam dan kelmarin yg dijamah ....
makanan asli atau makanan proses/segera??

Apa pula makanan kegemaran anak2 kita???

Mostly, anak2 kita sukakan hotdog, doughnuts, cake,
 kentang goreng, chips, cookies & crackers, instant food...
kalau pergi ke kompleks membeli belah, ada je makanan spt ini yg dibeli....

Actually this food unhealthy....
v
v
v
Top cancer causing food   
and
top anti cancer foods
p/s : Share this infomation with family ..
it doesn't matter if they won't listen..
at least we care..

8 comments:

Kakzakie said...

Donut dan fries jgn kata anak kakak, kakak pun suka tau. Tapi sayur pun kakak suka juga. Takut bila melihat ini. Bagaikan banyak yg dimakan lebih pada yg tak sihat dari yg sihat.

sal said...

Kakzakie..
payah memang nak control,kan..makanan spt itu yg sedap..tpi perlahan2 n kurangkn..

Nur-nba said...

Memang kena kawal pemakanan.. tapi sesekali makan takpe kot.. Mujurlah Nur suka makan tomato..

MulutPayau said...

anak2 memang suka sosej. brger dan seangkatan dgnnya..susah jugak nak kawal sebab dia orang dah biasa makan...tapi kena kawal jgkkan..

Selendang cinta said...

anak2 memang suke sgt fries ngn sosej..kdg2 tak bole nk kawal..

sal said...

Nur..
Betul, sesekali..mereka nak juga merasa mknan2 spt itu..

sal said...

Mulut payau..
payah nk control..tpi ingatkan..at least dpt kurangkn dan kita tahu risikonya..

sal said...

selendang sutera..
makanan itu memang menggoda..
tpi mungkin setelah mengetahui mrk dpt kurngkn..

Post a Comment