Wednesday, December 19, 2012

Jangan Bersedih...

Assalamualaikum
Moga kita semua dalam rahmat dan perlindunganNya..

Lembaran demi lembaran dibuka dalam  buku ' Jangan Bersedih' ??. Isinya sangat menarik..sangat cool....

Pada individu yg selalu bersedih dan selalu dirundung malang, elok sangatlah membaca buku nih kerana isinya memberi motivasi kpd diri...tapi yang selalu bahagia pun bagus juga membacanya bagi menambah pengetahuan dan  untuk perkongsian ilmu...
Antara isinya ......Kesedihan boleh mengotori kehidupan..bagaikan suntikan beracun....mengakibatkan kelesuan, kemurungan,  kebingungan dan keluhan.....

Jangan bersedih kerana anda masih memiliki doa, anda boleh bersimpuh di hadapanNya memohon agar diberinya ketenangan. Anda juga masih memiliki waktu sepertiga akhir malam sebagai waktu mustajabah dan memiliki waktu untuk menyerahkan segala2nya kepada Allah ketika sujud.....

Jangan bersedih kerana Allah menciptakan bumi dengan segala isinya untuk anda..telah menumbuhkan tanam-tanaman yang menganugerahkan pemandangan indah, kebun-kebun yang berisi tumbuh-tumbuhan ...

Jangan bersedih kerana anda masih dapat meneguk air yang jernih, dapat menghirup udara segar, dapat berjalan dengan kedua kaki yang sihat dan masih dapat tidur  nyenyak pd malam hari....

...ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat (Al-Baqarah:214)

..sesungguhnya rahmat Allah sangat dekat kepada orang-orang yang berbuat baik (Al-A'raf:56)

Perbanyakkan istigfar agar anda menemui jalan keluar dan memperoleh ketenangan, rezki yg halal....

Oleh itu...duhai orang2 yang bersedih bangkitlah segera..sesungguhnya matahari telah terbit dan sambutlah  kemenangan anugerah Allah...

19 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

La Tahzan.. jangan bersedih.. don`t be sad..
memang menarik isi kandungan nya... akak dah lama baca buku ni.. kalau tak silap tahun 2007 rasanya... amat bermotivasi membacanya :D

sal said...

Nur Hayati..isinya bnyk memotivasikn kita..sya pinjam buku along nih..

misza said...

Saya pun baca pinjam, so tak dapat nak baca ulang².

Ros said...

Assalamualaikum Sal,

Terima kasih ya Sal..kongsi ilmu dan pengetahuan...
Bagus buku ni untuk motivasi diri...

Kesuma Angsana said...

salah komen kat n3 lain lah pulak. TQ share ye, bagus sgt

MulutPayau said...

Saya pun dah baca buku ni...memang bagus sangat...

~~zana@pb~~ said...

Kakpb selalu baca ayat laqadja akum......insyaallah, ingat Allah sentiasa bersama kita:-)

Nor Salmi said...

Jangan bersedih/Don`t be sad.. Saya pun dah baca buku ni. Memang baik utk motivasi diri

Pn Kartini said...

Bila hati bersedih...jangan biar kita hlg punca..
Berserah kpdNya...ingat segala hikmah yg mungkin ada menanti.:-)
Tq yaa kak..kongsi ilmu..
Mmg menarik & bagus sekali buku..lebih lagi bila dibaca masa hati gundah...:-)

ieja amieja said...

t.ksh kak atas perkongsian ini..ieja blm berpeluang lg nak membacanya..

Dayana Bahar said...

jika hati sedang berduka mmg buku ni yang sya cari. ye..

Nur-nba said...

Kesedihan memang akan sentiasa ada dalam hidup.. Tapi kena kuatkan dan tabahkan kerana Allah sentiasa bersama kita..

Zaitun said...

Buku ini dah lama kak Zai beli, bila ada masaalah ianya dijadikan teman.

Si Matatajam said...

Mohon la bahagia Dari Allah..minta dihapuskan kesedihan tu

man said...

Jgn sedih..jgn lupa dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

Cik Aini said...

Allah tmp kita mengadu segalanya :)

Kunang-Kunang said...

Salam Sal,

Akak pun ada buku ni, memang berguna sangat sebagai motivasi diri.

Ibuhani said...

Yelah sal.....bersedih buat kt hilang smgt! Kdg2 mmg perlu baca buku2 cm ni utk motivate diri n jiwa!

kasihredha said...

Suami pernah kasi hadiah buku ni...

Post a Comment