Saturday, August 25, 2012

Ketupat goreng, first time...

Assalamualaikum..
Menyifatkan tetamu yang datang adalah rezki..
Digalakkan kunjung mengunjungi sanak saudara, sahabat handai di bulan  mulia ini..
Di Johor ni..meriah raya sampai sebulan..

Oleh kerana masih bercuti,
yang datang kerumah pun buat masa ni adalah saudara mara terdekat..
especially anak2 saudara dan cucu2 saudara...

ketupat goreng....
Selalu dengar tentang makanan ini...mencuba-cuba dengan adik..
semalam google untuk cari resepi..
dengan menggunakan 20 biji ketupat..
Alhamdulillah, setelah siap dimasak, habis..
klu hiris 1/2 cm, rasanya lemak dan lembut..
Jika nak dptkan ilmu buat ketupat goreng..silalah google yee..
tuan rumah tak menyediakan resepi..
Sempat mengambil gambar2 cucu saudara..
kerana mereka bermalam di rumah..

 riang ria..
mata tak berkelip..
tiga beradik ni sedang melihat  video kegemarannya..
air oren, sirap, anggur, memacam minum...
tapi ..ini yg paling special... air kelapa muda..tentulah sedap...

8 comments:

kasihredha said...

nampak sedap je ketupat goreng tu :D

Acik Erna said...

assalam sal..nasi impit goreng la tu kan..sama lah kita suka makan nasi impit goreng..
seronok kan sal..bila ada cucu2 sedara datang rumah ni..

MulutPayau said...

Saya tak pernah makan ketupat goreng..tentu sedap...

cikceriacorner said...

saya pon xpenah lg cuba ketupat goreng tu kak..nampak mcm best...heheh..tp air kelapa muda tu lg best..:)

Ros said...

Assalamualaikum Sal,

Selamat hari raya maaf zahir batin...

Kak Ros pun tak pernah makan lagi ketupat goreng ni,nanti boleh la cuba...

Kunang-Kunang said...

Salam dan Selamat Hari Raya Sal,

Ketupat goreng ni memang sedap. Kak Ani pun dah pernah memasaknya bila dapat resepi dari Acik Erna. Taklah kita membazir ketupat kalau tak habis ketika raya tu kan.

munna said...

sedapnya nampak nya ketupat goreng tu...salam aidilfitri dan maaf zahir batin dari munna sekeluarga

Ibuhani said...

x pernah cuba lg ketupat goreng....nasi himpit pn boleh buat cm tu jugak kan?

Post a Comment