Saturday, July 28, 2012

Selamat Bersahur..

Assalamualaikum..
Moga sentiasa dalam perlindunganNya..


Selamat bersahur..
Tentunya rakan-rakan yang bergelar isteri dan ibu yang paling sibuk ketika bersahur kerana menyediakan menu itu dan ini untuk seisi keluarga.


Untungnya keluarga, tak begitu cerewet tentang makan..apa saja menu di atas meja, 
makan jee..kadang-kadang lauk berbuka tak habis, 
dibawa ke subuh, hanya dipanaskan.


Lagipun kita makan dalam kuantiti sedikit ketika bersahur..


Lainlah waktu berbuka..makan beriya-iya kerana tahap kelaparannya tinggi..hehe..
Kami pun tak kisah pasal juadah, kadang-kadang beli, kadang-kadang masak..
 sotong goreng bersalut tepung
udang goreng butter..
Cadangnya subuh ni  excited nak bersahur ngan adik..tpi lepas maghrib,  dia msj....
'Tak payah ambik adik lepas terawih nanti yee..adik tak jadi balik..
banyak assignment !!!'

Alahai adik !!!!

p/s: marilah kita bersahur secara sederhana   
bagi mengelak makanan berlebihan yang boleh membawa pembaziran ....

11 comments:

~~zana@pb~~ said...

hehe..Sal ni, baru bersahur dah ingat masak berbuka pula. sama la dgn akak, pening kepala asyik masak je, nak buka kat luar la.

kakcik said...

Berbuka semalam, dek 'leka' minum air, kakcik sampai tak makan nasi. :)

sal said...

Assalamualaikum..Zana..
kita memang tak lari daripada memikirkan ttg menu..nak wat camne...itupun pahala jika kita menyediakan dengan keikhlasan..bagi makan orang, kan..wlupun keluarga sendiri..

sal said...

Assalamualaikum kakcik..
klu minum air bnyak ..tentu cepat kenyang..saya pun macam tu jugak sesekali..

Acik Erna said...

assalam sal..tak dapat la bersahur dengan adik ye..tak pe..insyaallah nanti dapat le berbuka bersama bila adik ada kelapangan

ibundo said...

sahur selalunya makan simpel simpel saja. Kalau ada lauk berbuka lebih, tinggal panaskan.

selamat berpuasa.

cikceriacorner said...

salam akak...wow bestnye..amat menyelerakan...kalo sy dpt makanan mcm ni..da bertambah2 sy mkn....hehehhee..

xpe akak...adik adik blik...akak msk lg mcm ni..bestnye akak...selamat berpuasa..hehehhe

Ati Masrif said...

salam kak sal,

ati pun masak utk sahur ala kadar je
yg penting panas2 lagikan :)

Zaitun said...

Salam sal...kak Zai pun makan lauk berbuka untuk sahur,nanti membazir kalau masak yang lain.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kita sahur makan oat dgn kurma jee..hubby makan roti nk diet..best x yah masak hehe

Ibuhani said...

sedap nmpknya udang butter tu.....makan ngan roti pn sedap tu Sal!

Post a Comment