Thursday, July 5, 2012

Bunyi Bising..

Sriiittt.....sritttt....sriitttt...bunyi bising di dapur rumahku seperti di langgar garuda....balik dari bertugas, menjengah sekejab di dapur..tukul, mesin menebuk dan alat pertukangan menari-nari silih berganti mematuhi arahan kontraktornya di dapur.

Habuk dan debu usah dikira..bertebaran mengisi ruang-ruang walaupun tirai perlindungan dipasang namun dia tetap degil untuk menempel pd tempat2 yg senang dihuninya....

Aduhai..mlmnya ada nisfu saaban,  nak fokus  tapi takdirnya itulah harinya kontraktor itu berkesempatan   nak mengodek2 dan membaikpulih bilik termenung yang dah tersumbat...

Hehe terpaksa merelakan ketidakselesaan itu sekejab daripada membiarkan penyumbatan itu bertambah parah....

Topeng....
Sedey si ibu kalau anak tak nak pakai topeng...
Habuk melekit2 elegek tau.....
Dulu-dulu bolehlah kebal !!!
Sekarang........dah  insaf..tak berani, jika bentan...seminggu demam tak baik....payah..

Selesai kerja2 pembaikpulih, kerja2 pembersihan pula dijalankan...
MasyaAllah..banyaknya simen yg melekat..hitam kelabu bertompok2..
sabar jelah..

p/s :Apabila diselubungi nikmat, terkadang kurang menghargai..Apabila ditimpa sesuatu musibah baru sedar betapa sesuatu nikmat keselesaan itu sgt bererti dlm hidup..Mari kita menjadi hamba yang bersyukur...





8 comments:

~~zana@pb~~ said...

Namun ada juga hambaNYA yg tak bersyukur, sudah diberi kebahagiaan, sengaja mencari kedukaan.

sal said...

Assalamualaikum zana..emem..moga sentiasa dalam keredhaan-Nya..amin

Kakzakie said...

Ok juga buat terlanjur belum ramadhan. Kalau bulan ramadhan lagi tak selesa bila ada org lain nak buat kerja di rumah kita kan..

Zaitun said...

Salam sal...itu yang tak tahan kalau membaik pulih,bersepah dan habuk merata tempat.

Nur-nba said...

Salam. Kak Sal, betul tu.. Kita kena sentiasa menjadi insan yang selalu bersyukur dengan setiap nikmat kurniaanNya..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

penat tu kak nk bersihkan..

Ibuhani said...

part nk membersihkn tulah yg nk x nk kena buat jugak kan.....slmt mengemas sal!

mamawana said...

Salam Sal... renovate rumah ker? Raya dah dokek ni...

Post a Comment