Tuesday, July 17, 2012

Bertuah..

Assalamualaikum..
Semoga dalam perlindungannya..

 Kalau kita menghadapi kesukaran,
tentu kita mula bertindak  untuk menyelesaikan  sesuatu masaalah....
setidak2nya mencari alternatif lain...

Begitulah juga ibu yg teringat peristiwa semalam...

Sedang tekun masak di dapur, tetiba gas memasak habis..
Kalau darurat semua benda berguna..
di kala tu, tak perlu nak fikir ...tak sempat nak tunggu gas..maka,
lauk separuh masak tersebut tu dituang ke dalam periuk serbaguna nih..
tutup ketat-ketat sehingga mendidih..
alhamdulillah..dpt menyelesaikan satu masalah..

Sebenarnya banyak kegunaan periuk ni..tpi kurang kesempatan menerokai  ..

Menjelang Ramadhan ni teringat  masakan  jiran yang sedap-sedap tu
bertuah rasanya dapat merasa juadah orang di bulan Ramadhan....
Selain itu, banyak lagi item yg kita merasa bertuah 
menjadi hambaNya di bulan mulia ini, kan !!!
InsyaAllah..bertuah..


p/s : Allah hadir di sisi hambaNya di kala susah dan senang..
        (bagi yang mengingatiNya),

9 comments:

Kakzakie said...

Kalau Sal nak tahu kakak masak apa pun guna Noxxa amway ni. Balik kerja lagilah cepat kalau guna ini. Siap satu resepi tuang mangkuk, cuci guna balik. Daging pun cepat empuk. Kalau sayur tak payah tutup tumis, masuk sayur tak sampai 5 minit dah siap.

Kakak dah 2 tahun guna nie Sal..

sal said...

kakzakie..oh gitu..
saya guna hanya masakan tertentu..malas nak dengar bunyinya apabila hendak dikeluarkan ketika dah masak..klu rebus daging dan ayam memang di periuk ni ok..mekasih berkongsi info..

Suhana Shuib said...

betol tu.. Allah sentiasa ada x kira suka mahupon duka..

Zaitun said...

Kadang2 terjadi juga kehabisan gas walaupun kat rumah kak Zai ada spare. Selalu gunakan periuk nasi eletrik kalau emergency.

Nur-nba said...

La rupanya kak Sal ada periuk ni. Memang mudah, kakak Nur ada juga. Nur pun cadang nak beli juga.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mcm sy sorang je yg x tahu psl kewujudan periuk ni..nk beli jugalah

Ibuhani said...

Salam Ramadhan dr ibuhani. Smoga ramadhan tahun ini lbh baik dr tahun sebelumnya!

kasihibu said...

itulah seorang ibu, sentiasa mencari dan membuat perkara yang terbaik buat keluarganya

ariana said...

Assalam.nk folow Kat mn ye, x jumpa., huhu

Post a Comment