Monday, June 17, 2013

Membaca Jambatan Ilmu..

Assalamualaikum
Sesekali  membawa anak-anak  ke perpustakaan..
kata orang membaca jambatan ilmu...makin banyak membaca 
makin banyak ilmu yg boleh diperolehi..
 Persekitaran library ini besar, selesa...
meningkatkan keupayaan untuk menjana tumpuan....
 sedang mendengar sedikit pesanan...
berilmu budaya maju..
memanfaatkan pengetahuan untuk kesejahteraan hidup
di dunia dan akhirat..itulah harapan...
esok besarmu berjasa kepada negara dan  bangsa..
itu pesanan..jangan lupa, ye anak2 !!!!
 di sini pun disediakan tempat membaca...
main sorok2 dan jauh daripada gangguan ...fokus..
 ruang pameran yg santai...
disediakan banyak buku2 cerita...
 buku lagi...
sehari semalam pun tak habis baca....
 boleh bersila.....
bantal pun ada...
bagi anak2 yg tak pernah membelai ipad..
boleh mencubanya di sini...pinjam sekejab ye....
 sedang leka bermain ipad..
melayari internet untuk mendapatkan  maklumat dan informasi...
jangan pula salah guna....
 meja panjang ini cantik dan sangat santai ....
 air terjun buatan manusia..
mengindahkan pemandangan ...
4 penjaga kanak-kanak...
yang menyertai misi lawatan ...
sekadar ingin meningkatkan minat dan pengalaman anak2 
untuk mendapatkan maklumat dan pengetahuan... 

6 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Betul tu Sal... rajin membaca, byk ilmu yg kita dpt kan ;)

kasihredha said...

Skrg ppustakaan cantik2 kan...tak mcm Dulu.
Bagus le...dpt mnarik minat mbaca terutama anak2

Zaitun said...

Banyak yang diperolehi melalui pembacaan.

Masa anak2 kak Zai kecik dulu selalu bawa mereka ke Perpustakaan Negara.

ieja amieja said...

cantiknya deko library tu..suasana yg santai menaikkan lg semangat nk membaca ..ank2 mmg selelu sgt g library ni..sy je yg x berkesempatan nak bwk..wal hal bukan jauh benar pun..

Mak Su said...

sekarang, tiap2 malam maksu berlumba2 baca buku sampai tertido

~Kak Nah Backyard (^_^)~ said...

sal. cantikknya library..siap kusyen n bantal lagi..boleh membaca n lepak2 gitu..dah lama knah tak pegi library..=)

Post a Comment