Sunday, June 9, 2013

Lampu Garam Gunung..

Assalamualaikum
Semalam ibu hantar adik ke asramanya..
singgah di pasar raya kerana adik (anak)  nak membeli sedikit barangan keperluannya..
ternampak lampu garam gunung yg cantik molek ni...dah lama nak beli ..
premis perniagaan itu baru saja beroperasi 1 bulan..
ibu beli 2 buah, nak cuba pasang di bilik...
kemudian pagi ni ibu cari kelebihan  lampu garam gunung melalui t-net..
Antara kelebihannya yg dinyatakan :
- Membebaskan persekitaran dari gangguan nyamuk dan serangga kecil
-Membersihkan udara ...udara jadi segar 
-Membantu membunuh bakteria melalui ion negatif yg dikeluarkan
-Mengurangkan penyakit asma
-Menghilangkan dengkuran
-Menghilangkan bau busuk
-Memberi tenaga rohani - khusyuk beribadat
-Meningkatkan tenaga batin
wallahualam..
ibu baru pun memasangnya sehari semalam.. 
dah pasang satu hari, memang takde nyamuk pun...
menurut penjual tersebut, klu pasang 24 jam kos elektriknya RM1.70 sebulan..


10 comments:

Ibuhani said...

K.ani pernah bli ni sepasang jugak. ltk 1 kat bilik k.ani n 1 lg kt bilik my girls. K.ani balik seminggu skali jer lama2 bila x pasang ia akan cair n berair tp mmg betul bila pasang nyamuk x ada!

MulutPayau said...

Menariknya...selalu jugak tgk kat kedai..tapi tak tahu apa kelebihannya...

Acik Erna said...

assalam sal..betul kata ibuhani..kena pasang sentiasa kalau tak cair berair melekit2 jadinya nanti..

sal said...

Ibu hani..erna...klu x nak ia cair..tutup semula dgn plastik klu x nk guna atau meninggalkn rumah jngka masa lama. .tu kata penjual tu...

sal said...

Mp...akak bru je cuba memang tenang dn jauh drp ganguan nyamuk

Zaitun said...

Bagus juga kalau ada... tak ada gangguan nyamuk.

ieja amieja said...

assalam kak..
selain jadi lampu perhiasan byk jg lain2 kebaikannya ye..sy pun ada satu kat bilik tdo tp jrg pasang..

kasihredha said...

saya awal2 beli rajin pasang, pastu malas

Kakzakie said...

Kakak ada nampak di Air Hitam tapi tak beli sampai kini. Bagus jugalah kebaikan dari menggunakannya banyak.

Nur-nba said...

Tak pernah beli lampu ni.. Banyak juga kebaikannya..

Post a Comment