Sunday, January 13, 2013

Kepak Ayam dan Kangkung, Berhati-hati....

Assalamualaikum..
Lama tak menulis..Awal-awal tahun ni, sibuk sendiri..
minda terfokus pd kerja2 harian..

Hari ini, nak kongsikan tentang makanan..maklumlah makanan sangat penting dalam kehidupan..

KEPAK AYAM:
Berhati-hati makan kepak ayam..klu boleh elakkan..sebab ayam sebenarnya disuntik steroid di bhg kepak dan leher untuk tujuan pembesaran yg cepat..namun bahaya menanti kepada wanita kerana  ia boleh  memyebabkan pertumbuhan sis (cyst) dlm rahim
KANGKUNG:
Apabila memasak kangkung ..belah batangnya dulu sebab lintah boleh menginapdalam batang... Lebih menghairankan... kangkung yg dimasak selama 20 minit itu pun, belum tentu lintah tersebut akan mati.   Kemudian..Lintah itu boleh membiak dalam usus jika ia tidak pupus.....
p/s: sharing is caring..

8 comments:

Kakcik Nur said...

Seram sejuk kakcik membayangkan lintah tu!

Kakzakie said...

Kepak ayam pizza hut kakak suka betul. Kangkung kakak kalau siang memang belah tak takut sangat..

EmbunRosaliza said...

Asslam kak sal, pernah dgr tentang ni,saya mmg tak mkn kepak ayam hehe, tang kangkung tu, seram pulak rasa, mmg tak pernah belah batang dia. Tq berkongsi

Nur-nba said...

Tapi kepaklah bahagian yang Nur suka.. hmm kena cuba elaklah lepas ni..

Acik Erna said...

assalam sal..baru je baca tadi..ngeri pulak kan sal.

Ibuhani said...

Nauzubillahminzalik...........seram bc ni!

Zaitun said...

Kepak adalah bahagian ayam kegemaran kak Zai...lepas ini kena berhati2lah.

Terima kasih kongsi info.

ibuintan said...

kepak memang ramai yang suka kan... akak kalau masak sendiri bahagian kepak yang disuntik tu akan akak buang..

Post a Comment