Saturday, October 6, 2012

Semalam...

Assalamualaikum
Semalam, ibu menemankan along dan kawannya
untuk membuat rakaman sesuatu tugasan....
Secara kebetulan, ibu ikut kerana nak pergi ke tempat lain, satu jalan.....

Sampai di sana memang  agak lewat 
daripada masa yang ditetapkan..
tapi semua dirancang berjalan dengan lancar
syukran..
Salah satu pemandangan air terjun di bilik itu..
tenang...
Mengumpul data dan maklumat..
Alhamdulillah selesai tugasan mewawancara seorang personaliti..
*****
Malamnya kami pun bawa kawan along jalan-jalan,
dia baru dua kali datang ke sini..
Kali ini dia teringin nak ke JPO ...
wah JPO......branded !!!!
baiklah kami pun membawa dia ke sana...
Pemandangan di hadapan tangga..
Damai sungguh melihat pancuran air  yang mempunyai pelbagai warna..
Reka bentuk bangunan di sini juga memang cantik ..
lanskapnya pun cantik juga..
sesuai dengan individu-individu yg bercitarasa tinggi!!!
kat sini, tengok jeee yeee tuan puan.....
 kilatnya cermin..
kilatnya duit...
 diskaun..diskaun..diskaun..
tu diskaun dia..
diskaun kita ???
 Tempat baru begini masih tak ramai orang...
berbanding di tempat2 lain spt Giant, Tesko, Jusco
yang  barangnya lebih banyak pilihan dan flaksible dgn kemampuan..
Apabila kaki dah penat berjalan..
kami pun balik..

8 comments:

Acik Erna said...

assalam sal..ada kawan2 kata,kalau kejohor..tengok je..tak perlu beli apa2 semua mahal..tapi tak kan la semua tempat mahal kan sal.

sal said...

Assalam erna..
tak semuanya mahal..ada yg berpatutan..tpi di jpo ni branded ..di tempat lain ok gak..sesuailah dngn kemampuan kita yg biasa2 ni...

Nur-nba said...

Salam.. Kak Sal, seronok berjalan.. Siapa yg berkemampuan je boleh shopping di JPO tu..

Ros said...

Assalamualaikum sal,

Kak Ros rasa la...,barang la ni kat mana2 pun sama ja,ada yang mahal dan ada yang murah kan Sal...
Cantik dan aman ja nampak susana kat JPO tu..nak tengok barang apa pun tenag ja kan Sal...

Ibuhani said...

Betullah....JPO sgt mahal!

Kakzakie said...

Walau duduknya dibelakang taman kakak aje nie tapi duit kakak belum lagi masuk sini. macam tak larat nak keluarkan duit.

ieja amieja said...

legoland kak..melambai2 duit kita..

anitaare said...

assalamualaikum kak Sal,

belum sampai kat sini lagi..kumpul duit dulu

Post a Comment