Friday, October 5, 2012

Ada berani???

Assalamualaikum..
Sudah beberapa hari pameran sains itu berlangsung, baru sempat menjengah..
Itu pun dah lewat ... pameran itu sudah hampir tamat,
para petugas dah mula berkemas-kemas...

Kemudian terpandang  seekor haiwan reptilia yang ini...
Renung sekejap si tompok hitam.......
Cantiknya dia di dalam sangkar itu...tapi kalau terserempak di luar harus lari lintang pukang.....

Ada berani nak pegang ???..........ohhhh tidak...

'takde apa-apa, peganglah' kata kawan, mimik wajahnya selamba tapi yakin .....

Dia pun capai ular tu, bukan setakat sentuh...terus usung keluar...Hamboi, berani betul dia !!!!
Anak-anak yang ada di situ mengikut jejak langkah...
 Mencuba-cuba untuk merabanya....pegang tak lepas !!!


Sangkaan ibu badannya licin macam belut....rupanya kulitnya keras dan kasap...

Ya Allah....first time dpt pegang reptilia ini !!!!


6 comments:

Acik Erna said...

assalam sal..mintak ampun sal..memang tak berani.tengok gambar pun..laju2 je ni..geli..takut semua ada..kalau pi mana2 ada pertunjukan memang tak dekat

ainnoraini said...

tak beraniiiii...nnpk ular jer terus larikkk...takut ada.. geli pun ada..

Nur-nba said...

Badan ular sejuk kan. Pernah juga pegang dulu.. tapi takut2.. :)

MulutPayau said...

pernah jugak pegang sekali....lepas sebulan, masih lagi terasa ditangan...dah serik rasanya....

Pn Kartini said...

Salam kak:-)
Aduhaii...mmg x pernah pgg..
Berani jg yaa kakSal:-)

Ibuhani said...

X akan pegang n x ingin pegang pun!

Post a Comment