Friday, October 19, 2012

Aduhai Printer..

Assalamualaikum...

Aduhai printer...
suka nak jem apabila tengah banyak kerja...
over load?? tak jugak...
saja nak ngada-ngada..

Satu printer adik, satu lagi ibu gunakan....

Sebelum ni baru je hantar ke kedai komputer untuk dibaiki, 
dah rosak semula....
Kawan kata, printer sekarang pakai buang...macam pampers..

Pagi tadi belek2..guna kaedah cuba jaya..pelan-pelan..
Tepuk2 sikit..baca selawat....

service ..
clean...
Alhamdulillah..
Akhirnya berjaya setelah dua jam masaku habis !!!

P/S: Ada hikmahnya di sebalik kesabaran..
Kita dituntut supaya sentiasa bersabar. 
dalam setiap halangan yang dilalui...




10 comments:

Kakzakie said...

Menagih kesabaran. Dah sabar baru dia jalan ye.

Samalah macam printer ofis kakak bulan lepas. Kakak guna cannon yg siap dgn scanner/fax/copier tapi last 2 tahun je pakai. Baru 3 minggu kakak tukar HP yg murah tu K209 harga pun baru RM319. Cuma ink dia cepat habis tapi tak apa harga hitam dan colour sama baru RM27/-. Selesa sikit.

sal said...

kakzakie..ia ke..
ni printer tmpt keja sebenarnya, kat rumah punya ok.....bawa balik repair..kat tempat keja tak sempatlah nak godek2..

Nur-nba said...

Memang kalau banyak gunakan printer, printer selalu buat hal. Kena restart komputer dsb.

Acik Erna said...

assalam sal..betul la kata kawan sal tu..saya punya dah nak buang dah yang satu tu..nasib ada satu lagi..

ieja amieja said...

printer kat umah alhamdulillah ..x pernah meragam lg..

MulutPayau said...

setelah 2 jam akhirnya menjadi jugak...kalau saya, mmng dah tak sabar dah tu...

Queenie said...

sabar ni cuma senang diucap jer kan?

kasihredha said...

salam
nasib baik printer dah makin murah skrg ni
kalau dulu mahallll sgt kan

munna said...

munna pun pakai printer jenis ni kak ... mmg cepat buat hal rasanya

Ibuhani said...

jangka hayat barang2 skrg mmg x sampai 5 tahun kan...... :((((

Post a Comment