Wednesday, May 29, 2013

Subur...

Assalamualaikum...

Nak tanam sayur tapi tak ada kawasan tanah tanih????...
Ini idea yang menarik....
hidup subur ..
tak pasti baja apa yg dipakai..
berderet-deretan..hijau-hijauan....terapi mata....

Pernah juga bertanya pakcik (tukang kebun) ...
yg jaga pokok2 bunga di tempat kerja
Apa petua tanam pokok2 
sehingga pokok yg ditanam subur ceria ??..
ilmunya .......selalu prihatin
prihatin untuk membersih, menggemburkan tanah, membuang rumput rampai...
haha...kalau kes kadang2 tengok..kadang2 tak...pokok pun boleh kecut mecut juga....

7 comments:

~Kak Nah Backyard (^_^)~ said...

macam knah tanam pokok, hidup segan mati xmahu =)

❤Kamsiah❤ said...

dulu ada jiran akak kata,tanam pokok/sayur..kena tanam pada hari rabu hehe...mmg lucu petuanya

Acik Erna said...

Kalau acik pulak sal..kalau nak tanam sayur.mulakan .tanam waktu petang

Zaitun said...

Memang betul petuanya mesti prihatin tapi ada satu lagi mesti selalu belai dan bercakap2 dengan pokok.

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

betul tu zaitun, kita kene rajin bercakap dgn pokok tanaman kita dan belai2 dia... kalu nak tanam sesuai pd waktu petang ...orang kata..

ainnoraini said...

Saya ni kalau tanam pokok x mo plk idup subur...klau suami yg tanam mmg menjadi...

Kesuma Angsana said...

wah suburnyer... maaf lambat terjah KA busy sgt2 lately

Post a Comment