Monday, November 26, 2012

Tip Kesihatan dan Balik Kampung..

Assalamualaikum...
Hari ini mari kita berkongsi info tentang..
tip kesihatan..
perkongsiaan untuk menambah pengetahuan ..moga bermanfaat...
Saya pun baru tahu bhw, jika bateri tinggal 1 bar, 
paras radiasinya lebih tinggi berbanding jika bateri penuh....

Ohye..minggu ni, sempat balik kampung ...
secara kebetulan, semasa balik kampung, banyak buah2an ...
ini pun rezki,kan..alhamdulillah...
buahnya comel-comel shj , first time berbuah..
 durian yang telah dikupas...
oklah jugak..tetap manis..
 kuning2...pisang lemak manis ni ....
 rambutan ...
 sempat mengintai pokok kelapa yang berbuah lebat...
 tak dapat bezakan yang mana kelapa tua..yang mana kelapa muda..
akhirnya terambil yang kelapa tua, isinya  keras sikit......
 manisnya air kelapa muda  nih...
teringat di rumah ada simpanan karipap frozen,
di kampung kami gotong-royong buat karipap secara manual...

9 comments:

cheqna said...

dari semalam lagi kat opis ada gotong royong makan durian =)

munna said...

tg share tips tu kak..... munna pun baru je dpt durian dari kpg en abang puas makan....

Kakzakie said...

Kakak bila dah sakit sangat kepala lepas makan ubat memang terus baring. Tak baik kan. Tapi dah terbiasa. Tapi kalau tempat kerja tak adalah..

Pisang!! kakak suka. Baru hari Ahad lepas kakak buat jemput-jemput pisang.

~~zana@pb~~ said...

Kakpb pun baru tau tak boleh guna hp kalau bateri weak, kena prihatin la lps ni. Bab jgn mkn lepas pukul 5 tu, payah sikit nak ikut. Lebih2 famili kelantan ni, maaaaakan jek.

Acik Erna said...

assalam sal..terima kasih..banyak jugak yang tak tahu ni..

Nur-nba said...

Sedapnya tengok air kelapa dengan durian tu.. Alangkah beruntungnya siapa yang ada kebun.. Waktu musim buah macam ni, dapat makan puas2..

anitaare said...

pisang cantiknya..best fresh dr pokok kan..selalu beli aje..

MulutPayau said...

baru tahu pasal bateri hp tu...thnks kak, atas perkongsian....

Ibuhani said...

K.ani slalu jwb fon guna telinga kananlh........bahaya ye?!

Post a Comment