Wednesday, July 21, 2010

Info Ginkgo Biloba

Kelebihannya

Melindungi tindakbalas sel teroksida dari redikal bebas  
 yang boleh merosakkan sel dan  dapat melambatkan proses penuaan. 
     
    Menghalang kesan PAF  darah menjadi pekat 
    yang menyebabkan saluran kardiovaskular, buah pinggang tersumbat. meningkatkan pernafasan dan membantu menghalang kekejangan saraf.      

    Mengubati penyakit jantung dan penyakit yang berkaitan dengan paru-paru.

    Ekstrak ginkgo menderaskan aliran darah yang membawa oksigen ke otak, selain meningkatkan daya ingat, ginkgo juga dapat menghalang keletihan otak, menghilangkan stres,  sakit kepala, migrain dan kepala pusing (vertigo).
       
      Ginkgo mampu menjaga kekuatan pembuluh darah sehingga mengurangkan kemungkinan terjadinya penyumbatan (aterosklerosis), yang menyebabkan terjadinya stroke. 

      selain itu, fungsinya menguatkan sistem pembuluh darah jantung


      Ginkgo dapat memacu produksi molekul energi ATP (adenosine triphosphate). Melimpahkan produksi ATP untuk metabolisme dan juga sebagai "bahan bakar" bagi otak untuk menahan keletihan otak dan menajamkan daya fikir.

       
        Zat dari daun purba ini juga berkhasiat membuka pembuluh rambut atau mikrosirkulasi di semua organ tubuh yang telah menguncup. Dengan membuka mikrosirkulasi tersebut, aliran darah akan meningkat kemudian masuk ke organ tubuh dengan lebih mudah. 

                                                                                                                                         
          ps; Entahlah napa saya ni suka sangat mengumpul info tentang khasiat makanan. Kalau ada makanan yang menarik pada pandangan saya , mesti nak tau khasiatnya. he..he jadi hobi pulak membuat koleksi...takpelahlah.. info2 ni boleh simpan ..sekurang2nya bermanfaat untuk pengetahuan anak cucu...
           

          No comments:

          Post a Comment