Sunday, February 21, 2010

Berjumpa keluarga

Wah ini  foto tentang  keluarga lagi...

Masa cuti hari tu..
Keluarga  sempat bertemu dan
berjalan2 ..
Angah sempat pulak merakam detik2 bahagia .. ...


 
kat mana ni...
kelihatan cantik  dalam gambar....
nampak airnya membiru.... tenang....

Eh.. anak2 saudaraku (anak2  sepupuku) comel2 belaka..
lama tak jumpa kamu..
 rindu .....
tentu makin cerdik dengan idea2 menakal, kan !!!
jangan gaduh2 tau sayang.....


 
Pos istimewa drp  Pak Ngah..
Pak Ngah baru balik dari Kelantan ,Selangor dan KL..
masih penat kot..
nampak letih je......
tapi tetap tersenyum....
dari kiri Mak Su ,  Kak Ani dan  kak Balkish yang dapat turut serta......
kalau nak share bab2 agama, suka nak share dengan kakak2 dan abang sepupuku (t-shirt kuning)
sebab mereka belajar bidang tu.. Pak Su yang di belakang sekali pun bole gak..
Khairul yang baju hijau tu tunduk2 buat pe.. ....

 
Eh...Anty Leha (kakak ibu) sempat senyum simpul......
My anty ni  peramah..pemurah..

 
INI  sepupu2 ku lagi....dari kiri Khairul yang pakai baju hijau ,
Abang Edy yang berbaju hitam . Abang Edy  tu , my cousin yang prihatin.
kalau Angah tak faham math jumpa Abang Edy..
Abang Edy cepat je selesaikan masalah....
dia bekas graduan university of Bristol, UK dalam bidang kejuruteraan , baru balik M'sia
di sebelah Abang Edy ialah Kak Ely, Angah dan Naja


Pak Ngah , Mak Ngah, Ewan, Mak Su dan Cik Jam (mak saudara)
posing kat bawah pokok ...
eh, lama sangat berdiri bawah pokok ,
sampai...pokok pun jadi letih dan malu ....

Bapa2 saudaraku, sepupu2ku dan ayah.... .
 best join mereka..
sporting..

*********
eh..apasal  hari ini asyik memuji2 je..
kerana kempunan  tak dapat join program jalan2.... 

Jadi dapat tengok gambar je....
kemudian analisis  foto ini sendiri2....

Masa tu saya ada tutorial..
nak buat cammana..

tu lah kehidupan pelajar jarak jauh macam aku..

ketika keluarga sebuk2 bertemu ..
aku sebuk lain, sebuk ngan tutorial..

ketika mereka seronok berjalan2, 
aku pulak terpaksa mengurung diri dalam bilik
kerana menyiapkan assignmt..

ketika adik2ku sesedap dibuai mimpi enak.. 
aku bangun menyiapkan kerja kursus yg agak berat tu.....

ketika keluarga bersantai di luar..
aku kena study kerana exam dah dekat..

Sejujurnya aku kurang masa memikirkan  yang indah2 buat masa ni.... 
keindahan aku pada aaaapa yekkkk....

 em, kalau assinmt aku dah siap semua maka indahlah hidupku seketika..  he..he..... 
tukah  pengorbanan??
ntahlah..

em... dapat tengok foto my family 
dah kira ok......

1 comment:

insan pendidik said...

salam,

kesian ye tk dpt gi cuti sesame takpe lain mase ade la peluangnye tu.. tp mmg sronok kalo kite dpt kumpul ramai2 ngan famili semua tu

Post a Comment